Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/12698
Назва: | Діагностичний напрям узмістовлення діяльності психологічної служби університету |
Інші назви: | Diagnostical Direction of Epitomizing the Activity of Psychological Service of University |
Автори: | Фурман, Анатолій В. Надвинична, Тетяна Furman, Anatoliy V. Nadvynychna, Tetiana |
Ключові слова: | національна освіта ВНЗ студентство особистість психологічна служба психодіагностика теоретична і практична психологічний діагноз індивідуально-психологічні особливості тестування психологічне оцінювання психодіагностична технологія психологічний прогноз особистісна адаптованість неадаптованість дезадаптованість класифікація показників стенайнова шкала соціометрія соціометрична процедура соціограма коефіцієнт згуртованості статистика психодіагностична картина психоформи неадаптованої поведінки психокорекція ціннісно-орієнтаційний портрет особистості модель ефективного студента соціально-психологічний паспорт (портрет) групи national education higher educational institution students personality psychological service psycho-diagnostics theoretical and practical psychological diagnosis individual-psychological features testing psychological evaluation psycho-diagnostic technology psychological prognosis personal adaptation non-adaptation des-adaptation classification ofindicators stanayn scale sociometry sociometrical procedure sociogram coefficient of cohesion statistics psycho-diagnostic picture psycho-forms of non-adapted behaviour psycho-correction value-oriented profile of a personality model of efficient student social-psychological passport (portrait) of grout |
Дата публікації: | 2014 |
Видавництво: | ТНЕУ |
Бібліографічний опис: | Фурман, А. В. Діагностичний напрям узмістовлення діяльності психологічної служби університету [Текст] / Анатолій В. Фурман, Тетяна Надвинична // Психологія і суспільство. - 2014. - № 3. - С. 69-101. |
Короткий огляд (реферат): | Прикладне дослідження продовжує раніше розпочате авторами наукове пошукування щодо якісно ґрунтовнішого узмістовлення і системної оптимізації діяльності психологічної служби сучасного ВНЗ. Зокрема, деталізуючи й поглиблюючи нещодавно презентовану оргтехнологічну модель функціонування ПСУ, різнобічно розглянуто один із першочергових напрямів діяльності названої служби - психодіагностичний, котрий в авторському досвіді миследіяння отримує інноваційне наповнення, органічно поєднуючи теоретизування і практикування у їх різних формовиявах - феноменології і статистики, оргтехнології і засобів, мислесхем і методик, алгоритмів і процедур діагностування. У підсумку упродовж 2013/2014 навчального року зреалізована програма широкомасштабного психодіагностичного обстеження (2000 студентів 1-4 курсів восьми факультетів ТНЕУ), що дало змогу з’ясувати рівні та особливості перебігу особистісної адаптованості студентів, визначити ступінь згуртованості академічних осередків і створити загальну картину внутрішньогрупових стосунків у кожному студентському колективі та чітко окреслити місце в ньому конкретної особи. Водночас запропонована структурно- функціональна схема психосоціального портрета студентської групи, що уможливлює не лише деталізований аналіз статусних і рольових позицій її членів, а й у перспективі має стати підґрунтям як для розробки практико зорієнтованої освітологічної моделі ефективного студента, так і для проведення низки психоконсультаційних, психокорекційних, психотренінтових та інших заходів задля оптимізації самоактуалізаційното шляху розвитку особистості майбутнього професіонала. Applied research continues the scientific study concerning the quality, more detailed epitomizing and system optimization of the activity of psychological service of modern higher educational institution. In particular, detailing and deepening recently presented org-technological model of PSU functioning, one of the priority directions of the PSU activity - psycho-diagnostical, which acquired in the author’s experience of though-activity innovative content, organically combining theorization and practicing in its different forms - phenomenology and statistics, org- technology and means, though-schemes and methods, algorithms and procedures of diagnostics, has been comprehensively analyzed. As a result during 2013/2014 academic year the program of wide-scaled psycho-diagnostical examination (2000 students of 1-4 years of 8 faculties of TNEU) has been implemented, which allowed realizing the stages and peculiarities of the process of personal adaptation of students, defining the grade of cohesion of academic centers and creating the general picture of inner-group relations in every student team and outline the place of each person there. At the same time, the structural-functional scheme of psycho-social portrait of student group has been offered, which made possible not only the detailed analysis of status and role positions of its members, but in the perspective has to become the basis of working out practically-oriented educational model of efficient student, and conduction a number of psycho-consultation, psycho-correction, psycho-training and other arrangements for optimization the self-actualization way of the development of personal future of a professional. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/12698 |
Розташовується у зібраннях: | Психологія і суспільство 2014. - № 3 (57) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Фурман А..pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.