Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/36090
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПірен, Марія-
dc.contributor.authorВасильків, Олена-
dc.contributor.authorPiren, Mariya-
dc.contributor.authorVasylkiv, Olena-
dc.date.accessioned2019-11-28T14:24:26Z-
dc.date.available2019-11-28T14:24:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПірен, М. Терпимість як загальнолюдська цінність і психосоціальний феномен [Текст] / Марія Пірен, Олена Васильків // Психологія і суспільство. – 2019. – № 2. – C. 108-114.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/36090-
dc.description.abstractУ статті проаналізована терпимість як значущий людський і суспільний феномен; висвітлена складність сутнісного психосоціального узмістовлення цієї інтегральної риси-якості – людської взаємодії; наголошена важливість урахування цієї універсальної цінності в процесі вирішення проблемних ситуацій, щонайперше при здоланні міжнаціональних конфліктів. Аргументовано, що первинно терпимість розуміли як ставлення до іншого переважно в релігійному контексті, а згодом, через зростання секуляризаційних процесів, почали її розглядати як регуляційний механізм взаємостосунків між людьми, як норму цивілізованих відносин, як чинник міжсуб’єктного порозуміння, як соціальну вартість. Водночас у цій науковій розвідці висновується, що терпимість – це своєрідний різновид толерантності. Ці два поняття, як відомо, є важливими концептами сучасних досліджень, де постають своєрідними категоріями культури чи світоглядними універсаліями, з одного боку, виокремлюються як інтегральні особистісні риси людини – з іншого. Воднораз підтримана формула (запропонована А.В. Фурманом у 2013 році), що толерантність прямо пропорційна порозумінню, помноженого на терпимість (чисельник) й обернено пропорційна неповазі, помноженій на агресію (чисельник). Окрім того, обґрунтована ідея про те, що терпимість, яка сприяє злагоді та прогресу, – це не вседозволеність, не терпиме ставлення до несправедливості, не відмова від своїх настановлень, а шлях до обдумування власних вчинків та прийняття конструктивних рішень. Окремо висвітлені відмінності у розвитку толерантної свідомості сучасних росіян та українців: світ перших наповнений кліматом агресивності і захланності, а других – в основному терпимості і толерантності. The article analyzes toleration as a significant human and social phenomenon. Is highlighted the complexity of the essential psychosocial specification of this integral trait-quality – human interaction. The importance of considering this universal value in the process of resolving problematic situations, especially in overcoming interethnic conflicts, is emphasized. It is argued that toleration was initially understood as referring to another predominantly in a religious context, and later, due to the growth of secularization processes, it was regarded as a regulative mechanism of human relations, as a norm of civilized relations, as a factor of interpersonal understanding, as social cost. At the same time, this scientific research concludes that toleration is a kind of tolerance. These two concepts are known to be important concepts of modern researches, where they emerge as peculiar categories of culture or world-view universals, on the one hand, are singled out as integral personal traits of human – on the other. The formula (proposed by A. V. Furman in 2013) that tolerance is directly proportional to understanding multiplied by toleration (numerator) and inversely proportional to disrespect multiplied by aggression (numerator) has been supported. In addition, the idea that toleration that promotes harmony and progress is not just permissiveness, not tolerate attitude towards injustice, not abandonment of one’s preferences, but a way to pondering of one’s own actions and make constructive decisions. The differences in the development of tolerant consciousness of modern Russians and Ukrainians are highlighted separately: the world of first ones is filled with a climate of aggression and greed, and the second ones – is mainly filled with toleration and tolerance.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectлюдинаuk_UA
dc.subjectсуспільствоuk_UA
dc.subjectтерпимістьuk_UA
dc.subjectсутність терпимостіuk_UA
dc.subjectтолерантністьuk_UA
dc.subjectвзаємодіяuk_UA
dc.subjectсуспільно-політичні відносиниuk_UA
dc.subjectцінністьuk_UA
dc.subjectправоuk_UA
dc.subjectсоціальна справедливістьuk_UA
dc.subjectДекларація принципів толерантностіuk_UA
dc.subjecta humanuk_UA
dc.subjectsocietyuk_UA
dc.subjecttolerationuk_UA
dc.subjectthe essence of tolerationuk_UA
dc.subjecttoleranceuk_UA
dc.subjectinteractionuk_UA
dc.subjectsocio-political relationsuk_UA
dc.subjectvalueuk_UA
dc.subjectlawuk_UA
dc.subjectsocial justiceuk_UA
dc.subjectDeclaration of tolerance principlesuk_UA
dc.titleТерпимість як загальнолюдська цінність і психосоціальний феноменuk_UA
dc.title.alternativeTolerance as a general human value and a psychosocial phenomenonuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2019. - № 2 (76)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Пірен М..pdf238.71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.