Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/35722
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРоменець, Володимир-
dc.contributor.authorRomenets, Volodymyr-
dc.date.accessioned2019-11-02T12:18:29Z-
dc.date.available2019-11-02T12:18:29Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationРоменець, В. Виховання творчих здібностей у студентів [Текст] / Володимир Роменець // Психологія і суспільство. – 2018. – № 3-4. – С. 178-223.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/35722-
dc.description.abstractУ публікації із психологічних, наукознавчих і педагогічних позицій висвітлюється одна з найактуальніших проблем вищої школи – шлях до наукової творчості майбутнього фахівця. Запропоновано спосіб розв’язання цієї проблеми, що діяльно охоплює чотири дослідницькі такти авторського пізнавального пошуку: спочатку описані проблематика, предметне поле і пояснювальні можливості психології творчості як нового дисциплінарного напряму розвитку психологічної науки та аргументовано буттєвий сенс творчості; потім у взаємодоповненні розглянуто наступність умотивовано поетапного – від подиву та інтересу до ідеалу вченого і внутрішнього вчинкового поривання – входження юної особистості у винятково складну за багатопредметною глибиною та інтелектоємну сферу науки, з одного боку, і в разі належного опанування її формами, методами, засобами і процедурами вмілого поєднання в особистій дослідницькій діяльності теоретизування й експериментування, категоризації і фактизації, інтерпретації та об’єктивування, актуалізації потенціалу теоретичної свідомості і використання ресурсних здібностей практичного інтелекту – з іншого; далі змальовано деталізовану психодидактичну картину формування здібностей університетської молоді до наукової творчості, що містить концептуальні, діагностичні, психорозвивальні і суто педагогічні аспекти оптимізації умов та особливостей перебігу творчого процесу, виявляє послідовність найважливіших форм науково-пошукової роботи студентів, а саме складання бібліографії, реферування першоджерел, висунення наукової проблеми та її аргументування, підготовку плану і програми дослідження, вибір його методики і розкриття гіпотези, опрацювання теоретичної системи викладу експериментального матеріалу; нарешті доступно проаналізовано найінтимніші механізми передачі соціального досвіду та виховання творчих здібностей у системі “вчитель – учень”, де перший становить живу розкриту лабораторію думок винахідництва, тоді як другий не тільки привласнює образ думок навчителя, а й стає оригінальним у своїй своєрідності самостійно бачити проблеми й віднаходити адекватні способи їх розв’язання. Відтак реалізовані автором такти пізнавальної творчості розкриті за логіко-структурною схемою вчинку в наступності його ситуаційного, мотиваційного, діяльного і післядіяльного компонентів або ліній самотворення, котрі яскраво характеризують завершений цикл самозростання особистісної зрілості та неповторної індивідуальності автора-творця. Наповнюючи учинковим змістом власний творчий життєвий шлях і створюючи досконалий продукт пізнавальної творчості – своєрідну психологічну граматику виховання творчих здібностей молоді, він водночас рефлексивно програмує ситуацію наснаження до творчості і входження у смислове поле реінтерпретації текстових фрагментів кожного, хто наважиться втілити намір опанувати змістом цієї ґрунтовної наукової праці. Тут читач також знайде поради щодо того, як оптимально поєднати теоретичні й практичні аспекти пошукової роботи, оригінальність і комунікацію у лоні трансдукційних (взаємоперехідних) зсувів від суб’єктивно-психічного до матеріально-речового і навпаки, як домогтися, щоб категорійний план дослідження трансформувався у реальний план досліджуваних подій, щоб зародилася й зміцніла здатність бачити проблеми та адекватно витлумачувати дослідницькі етапи розвитку творчого процесу, нарешті як поставити науковий експеримент, обробити одержані під час експериментування дані та сформулювати теоретичні висновки з них. Пропоноване видання розраховано на викладачів і студентів закладів вищої освіти усіх спеціальностей і, щонайперше, майбутніх фахівців соціономічних професій – психологів, соціальних працівників, педагогів, правників, політиків, управлінців, працівників охорони здоров’я, священнослужителів, а також на українську молодь, яка прагне до суспільно корисної творчої діяльності та особистісного зреалізування власних здібностей і талантів у сфері обраної професії. One of the most urgent problems of higher education – the way to the scientific creativity of a future specialist is highlighted in the publications on psychological, scientific and educational positions. It is proposed a method of solving this problem, which covers effectively four research clicks of the author’s theoretical search: the problem, subject and possibilities of the psychology of creativity as a new disciplinary direction of psychological science development are described, and the meaning of creativity is substantiated; then it is considered the motivated step-by-step inclusion, from the surprise and interest to the ideal of the scientist and to the internal impulse burst of a young person into an extremely complex for the multidisciplinary depth and into an intelligence sphere of science on the one hand, and in the case of proper mastering of its forms, methods, procedures of skillful combination in the personal research activity of theorizing and experimentation, categorization and factualization, interpretation and objectification, actualization of the theoretical consciousness potential and the use of resource abilities of practical intelligence on the other; further it is showed a detailed psycho didactic picture of formation the university youth’s ability to the scientific creativity, which contains conceptual, diagnostic, psycho development and purely pedagogical aspects of optimizing conditions and peculiarities of the creative process, and reveals the sequence of the most important forms of students’ scientific research, such as the compilation of bibliography, the recognition of primary sources, the scientific problem nomination and its argumentation, the preparation of plan and studying program, the methodology choice and hypothesis disclosure, the presentation of theoretical and experimental data; finally, it is analyzed mechanisms of the social experience transferring and the development of creative abilities in the system of “teacher-student”, where the first one is an alive open laboratory of invention thoughts, while the second not only assigns the image of teacher’s thoughts, but also becomes original in his peculiarity to see the problems independently and to find the ways to solve them. Thus, the author’s click of theoretical creativity is disclosed by the logical-structural scheme of acting in its situational, motivational, active and after-action components or self-formation lines, which clearly characterize the complete self-development cycle of personal maturity and unique personality of the author-creator. Filling his own creative way of life by the creative content and creating a perfect product of theoretical creativity – a kind of psychological grammar for educating young people’s creative abilities, he reflexively programs the situation of inspiration to creativity and entry into the semantic field of text fragments reinterpretation of everyone who dare to embody the intention to master the content of this solid scientific work. Here the reader will also find tips on how to combine optimally the theoretical and practical aspects of search work, the originality and communication in the bosom of transduction (inter-transitive) shifts from subjective-psychic to material and vice versa, how to achieve a categorical study plan has transformed into the real plan of investigated events in order to originate and strengthen the ability to see the problems and to interpret the research stages of the creative process development, at last, how to put a scientific experiment, to study the received experiment data and to formulate theoretical conclusions. This proposed edition is intended for teachers and students of higher education institutions of all specialties and for future specialists of sociological professions – psychologists, social workers, teachers, lawyers, politicians, managers, health workers, clerics, as well as Ukrainian youth who aspires to socially useful creative activity and personal realization of their own abilities and talents in the field of chosen profession.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectпроблема творчостіuk_UA
dc.subjectпсихологія як наукаuk_UA
dc.subjectюність і молодістьuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectтворча індивідуальністьuk_UA
dc.subjectгенетична психологія творчостіuk_UA
dc.subjectконцепція творчого інтелектуuk_UA
dc.subjectтрансдукціяuk_UA
dc.subjectсенс творчостіuk_UA
dc.subjectінтерес до наукових знаньuk_UA
dc.subjectнадзвичайний фактuk_UA
dc.subjectпроблемність буттяuk_UA
dc.subjectдилетантизм в науціuk_UA
dc.subjectідеал ученогоuk_UA
dc.subjectнаслідуванняuk_UA
dc.subjectздатність до теоретичного мисленняuk_UA
dc.subjectекспериментуванняuk_UA
dc.subjectтеоретична свідомістьuk_UA
dc.subjectсистема понятьuk_UA
dc.subjectкатегорійне мереживо наукиuk_UA
dc.subjectгенеза та рівні інтерпретаціїuk_UA
dc.subjectпринцип індивідуалізаціїuk_UA
dc.subjectекспериментальна діяльністьuk_UA
dc.subjectгіпотеза - експеримент - теоріяuk_UA
dc.subjectтворчі здібностіuk_UA
dc.subjectнаукові форми свідомостіuk_UA
dc.subjectпрактичний інтелект як ресурс індивідуалізаціїuk_UA
dc.subjectхарактерологія об’єктивностіuk_UA
dc.subjectфеномен теоретичної наївностіuk_UA
dc.subjectнаукова творчістьuk_UA
dc.subjectтипи творчих здібностейuk_UA
dc.subjectобдарованістьuk_UA
dc.subjectздатність бачити проблемиuk_UA
dc.subjectучнівствоuk_UA
dc.subjectоптимізація творчого процесуuk_UA
dc.subjectантиципаціяuk_UA
dc.subjectтворчі типи особистостіuk_UA
dc.subjectкритичність як форма авторської свідомостіuk_UA
dc.subjectдослідницька оригінальність та її рівніuk_UA
dc.subjectпроблемне навчанняuk_UA
dc.subjectзапозиченняuk_UA
dc.subjectінтраполяціяuk_UA
dc.subjectбібліографічна роботаuk_UA
dc.subjectреферуванняuk_UA
dc.subjectплан і проспект дослідження, його методика і розкриття гіпотезиuk_UA
dc.subjectтеоретична система викладу матеріалуuk_UA
dc.subjectприродний цикл взаємостосунків учителя та учняuk_UA
dc.subjectвиховання особистим прикладомuk_UA
dc.subjectДж. П. Гілфордuk_UA
dc.subjectЄ. П. Торрансuk_UA
dc.subjectГерберт Гутманuk_UA
dc.subjectО. Я. Пономарьовuk_UA
dc.subjectЛ. С. Кобіuk_UA
dc.subjectГанс Сельєuk_UA
dc.subjectproblem of creativityuk_UA
dc.subjectpsychology as a scienceuk_UA
dc.subjectyouth and adolescenceuk_UA
dc.subjectinstitution of higher educationuk_UA
dc.subjectcreative personalityuk_UA
dc.subjectgenetic psychology of creativityuk_UA
dc.subjectconcept of creative intellectuk_UA
dc.subjecttransductionuk_UA
dc.subjectmeaning of creativityuk_UA
dc.subjectinterest in scientific knowledgeuk_UA
dc.subjectextraordinary factuk_UA
dc.subjectproblem of beinguk_UA
dc.subjectdilettantism in scienceuk_UA
dc.subjectthe ideal of the scientistuk_UA
dc.subjectimitationuk_UA
dc.subjectthe ability to theoretical thinkinguk_UA
dc.subjectexperimentationuk_UA
dc.subjecttheoretical consciousnessuk_UA
dc.subjectsystem of notionsuk_UA
dc.subjectcategorical lace of scienceuk_UA
dc.subjectgenesis and levels of interpretationuk_UA
dc.subjectthe principle of individualizationuk_UA
dc.subjectexperimental activityuk_UA
dc.subjecthypothesis - experiment - theoryuk_UA
dc.subjectcreative abilitiesuk_UA
dc.subjectscientific forms of consciousnessuk_UA
dc.subjectpractical intelligence as a resource of individualizationuk_UA
dc.subjectcharacterology of objectivityuk_UA
dc.subjectthe phenomenon of theoretical naivetyuk_UA
dc.subjectscientific creativityuk_UA
dc.subjecttypes of creative abilitiesuk_UA
dc.subjectgiftednessuk_UA
dc.subjectability to see problemsuk_UA
dc.subjectapprenticeshipuk_UA
dc.subjectoptimization of creative processuk_UA
dc.subjectanticipationuk_UA
dc.subjectcreative types of personalityuk_UA
dc.subjectcriticality as a form of author’s consciousnessuk_UA
dc.subjectresearch originality and its levelsuk_UA
dc.subjectproblem educationuk_UA
dc.subjectborrowinguk_UA
dc.subjectintrapolationuk_UA
dc.subjectbibliographic workuk_UA
dc.subjectreferencinguk_UA
dc.subjectplan and prospectus spare its technique and disclosure hypothesisuk_UA
dc.subjecttheoretical system of presentationuk_UA
dc.subjectthe natural cycle of relationships between teacher and pupiluk_UA
dc.subjecteducation by personal exampleuk_UA
dc.subjectJ. P. Guilforduk_UA
dc.subjectE. P. Torranceuk_UA
dc.subjectHerbert Gutmanuk_UA
dc.subjectO.Ya. Ponomarevuk_UA
dc.subjectL. S. Kobeuk_UA
dc.subjectHans Selyeuk_UA
dc.titleВиховання творчих здібностей у студентівuk_UA
dc.title.alternativeEducation of students’ creative abilitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2018. - № 3-4 (73-74)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Роменець.pdf785.36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.