Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/31462
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТкачук, Олег-
dc.contributor.authorПолисаєва, Олена-
dc.contributor.authorTkachuk, Oleh-
dc.contributor.authorPolisayeva, Olena-
dc.date.accessioned2018-10-04T13:03:25Z-
dc.date.available2018-10-04T13:03:25Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationТкачук, О. Структурно-функціональна модель формування художніх здібностей [Текст] / Олег Ткачук, Олена Полисаєва // Психологія і суспільство. - 2018. - № 1-2. - С. 187-194.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/31462-
dc.description.abstractУ статті розглядаються загальні підходи, що стосуються вивчення методів моделювання творчої особистості, їх класифікація, етапи та спроба створення структурно-функціональної моделі взаємозалежного формування складових художніх здібностей. Зокрема, проаналізовані принципи наукового моделювання, розглянуто зміст понять “модель” і “моделювання”, подано визначення загального тлумачення терміна “художні здібності”. Феноменологічно вказані здібності становлять складну синтетичну якість фахівця у поєднанні з окремими психічними властивостями його особистості та стійкими спроможностями-вміннями у професійному здійсненні образотворчої діяльності. Натомість художня здатність є ширшим за обсягом поняттям, що охоплює все поле зреалізування художником своїх професійних функцій та завдань на творчому етапі праці. Пропонована авторська модель створює дієву основу для розгляду процесу організації формування здібностей майбутнього художника під час сходження складним творчим шляхом університетського навчання. Висвітлено базові професійні складові, що є психологічними чинниками цілеспрямованого розвитку творчого потенціалу особистості. Відзначено, що психологія художньої творчості є розділом психології мистецтва, до предметного поля якої належить вивчення закономірностей процесу виховання й естетичного розвитку особистості, сприйняття і розуміння людьми творів мистецтва, з одного боку, і безпосередній процес психодуховного творення мистецьких творів художником – з іншого. Очевидно, що митець, створивши об’єктивний художній твір, залишається суб’єктом його сприйняття, емоційно і навіть почуттєво пристрасно реагуючи на нього, що уконфліктнює його особистісне і тим самим стимулює творче індивідуальнісне зростання. The article deals with general approaches concerning the study of methods of modeling a creative person, their classification, stages and an attempt to create a structural-functional model of interdependent formation of artistic abilities components. In particular, the principles of scientific modeling are analyzed, the content of concepts “model” and “modeling” is considered, the definition of general interpretation of the term “artistic abilities” is given. Phenomenologically indicated abilities are the complex synthetic quality of a specialist in combination with the individual psychological properties of his personality and persistent ability-skills in the professional implementation of fine art activity. Instead, artistic ability is a broader concept that covers the entire field of artist’s implementation of his professional functions and tasks at the creative stage of his work. The proposed author’s model creates an effective basis for considering the process of organizing the formation of future artist’s abilities during an ascent by a complex creative way of university education. The basic professional components, which are psychological factors of purposeful development of personality creative potential, are highlighted. It is noted that psychology of artistic creativity is a section of psychology of an art, the subject field of which includes the study of regularities of upbringing process and the aesthetic development of personality, the perception and understanding of works of art by people, on the one hand, and the direct process of psycho-spiritual creation of artistic works by the artist – on the other. It is obvious that the artist, creating an objective work of art, remains the subject of his perception, emotionally and even sensually passionately reacting to it, which conflicts with his personal and thus stimulates the creative individual one growth.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectтворча особистістьuk_UA
dc.subjectхудожні здібностіuk_UA
dc.subjectздатністьuk_UA
dc.subjectкласифікація та етапи моделюванняuk_UA
dc.subjectmodelinguk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectcreative personalityuk_UA
dc.subjectartistic abilitiesuk_UA
dc.subjectabilityuk_UA
dc.subjectclassification and stages of modelinguk_UA
dc.titleСтруктурно-функціональна модель формування художніх здібностейuk_UA
dc.title.alternativeStructural-functional model of artistic abilities formationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2018. - № 1-2 (71-72)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ткачук.pdf701.12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.