Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/7432
Назва: Категорійна матриця взаємозв’язку образів суб’єктивної реальності і психологічних чинників самоактуалізації дорослого
Автори: Фурман, Анатолій Васильович
Ковальова, Тетяна Євгенівна
Ключові слова: гуманістична психологія, особистість, самоактуалізація, категорії психології, категорійна матриця, образи суб’єктивної реальності, психологічний чинник, тенденція до самоактуалізації, самосвідомість, ситуаційна самоактуалізація, методологування, система таксономічних категорій, самореалізація, самотворення, метацінності, позитивно-гармонійна Я-концепція
Дата публікації: 2011
Видавництво: Психологія і суспільство, 2011, №4, С. 72-81, ТНЕУ
Короткий огляд (реферат): У статті вперше виголошується та різнобічно аргументується ідея взаємозв’язку образів суб’єктивної реальності і психологічних чинників самоактуалізації, що розвивається засобами постнекласичного теоретизування та авторського методологування в напрямку створення відповідної категорійної матриці, що в таксономічний спосіб типологізує та згармонізовує за обсягом, змістом і значеннєвим контекстом 25-ть базових категорій психологічної науки в логіко-сутнісному форматі чітко відрефлексованого упредметнення. У результаті проведеної методологічної діяльності доведено, що запропонована матриця виконує чотири взаємозалежних функції: а) взаємоузгоджує внутрішню структуру категорійного апарату за канонами типологічного підходу і з дотриманням вимог юнгіанського принципу кватерності; б) наводить категорійний лад шляхом бінарного задіяння координатної вісі із діалектичними категоріями “загальне – особливе – одиничне – конкретне – універсальне” і визначення центральної лінії теоретизації у широкому діапазоні її здійснення: “самоактуалізація – самотворення” та “універсум – самосвідомість”; в) є ефективним засобом здійснення категоріального аналізу як одного з найпотужніших методів наукової творчості; г) може бути використана як універсальний інструмент миследіяльності і професійного методологування, що дозволяє здійснювати методологічну роботу будь-якої складності і на будь-якому рівні абстрагування від емпірично об’єктивованої реальності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/7432
ISSN: 1810-2131
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4_2011.pdf401.52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.