Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49295
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСарахман, Оксана-
dc.contributor.authorШурпенкова, Руслана-
dc.contributor.authorКалайтан, Тетяна-
dc.contributor.authorСідельник, Олена-
dc.contributor.authorГрудзевич, Уляна-
dc.contributor.authorSarakhman, Oksana-
dc.contributor.authorShurpenkova, Ruslana-
dc.contributor.authorKalaitan, Tatiana-
dc.contributor.authorSidelnyk, Оlena-
dc.contributor.authorGrudzevuch, Uljana-
dc.date.accessioned2024-01-22T15:56:09Z-
dc.date.available2024-01-22T15:56:09Z-
dc.date.issued2022-01-26-
dc.identifier.citationСарахман О., Шурпенкова Р., Калайтан Т., Сідельник О., Грудзевич У. Ринковий підхід до регулювання комісії інтерчейндж: переваги та недоліки. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 1. С. 208-218.uk_UA
dc.identifier.issn1993-0259-
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49295-
dc.description.abstractВступ. В Україні левову частку комісійної винагороди за послуги еквайрингової установи (вартості торгівельного еквайрингу) становить комісійна винагорода інтерчейндж (60 % - 75 %) – міжбанківська плата за обмін, яка сплачується еквайром емітенту електронних платіжних засобів за кожну пряму або опосередковану (через третю особу) безготівкову операцію, здійснену за допомогою платіжної картки, і варіюється у межах 1,4 – 1,8 % від суми операції Середня вартість торгівельного еквайрингу в Україні становить 2% від обороту і плюс приблизно 300 гривень за оренду терміналу на місяць. Платіж інтерчейндж (кошти, які сплачуються еквайром банку емітенту) становлять дві третини від платежу, що стягується з торговця. Мета. Визначення найбільш коректного в сучасних умовах ринкового підходу до формування ключових напрямків щодо регулювання комісії інтерчейндж в Україні і аналіз тенденцій врегулювання такого підходу іншими державами. Методологія. Проаналізовано дані щодо наслідків запровадженого регулювання комісії інтерчейндж у інших країнах світу, зокрема у: Сполучених Штатах Америки, Китаї, Австралії, Великобританії та ін. Розглянуто, що гранична ставка в 0,3% нижче рівня обмінних комісій, що існує в усіх країнах-членах, і тому вплив на прийняття кредитних карток, ймовірно, буде значним. Зокрема, проаналізовано обмінні підходи у Німеччині, Польщі, Угорщині, Нідерландах, Данії, Іспанії та Франції. Результати. Доведено на необхідності збереження виключно ринкових підходів до регулювання комісії інтерчейндж, адже це дасть можливість фінансовій індустрії забезпечувати подальше зростання безготівкових платежів, скорочення частки тіньової економіки і зростання надходжень до державною бюджету в результаті цифровізації платежів. Introduction. In Ukraine the lion's share of the commission fee for the services of the acquiring institution (the cost of trade acquiring) is the interchange fee (60% – 75%) – interbank exchange fee paid by the acquirer to the issuer of electronic means of payment for each direct or indirect person) non-cash transaction, made with a payment card, and varies between 1,4 – 1,8% of the transaction amount. The average cost of trade acquiring in Ukraine is 2% of turnover and plus approximately 300 hryvnias for terminal rent per month. Interchanging payment (funds paid by the acquirer's acquirer's bank) is two-thirds of the payment charged to the merchant. Purpose. Determining the most correct market approach in the current conditions to the formation of key areas for the regulation of the interchanging commission in Ukraine and analysis of trends in the regulation of such an approach by other states. Methodology. The data on the consequences of the introduced regulation of the interchange commission in other countries of the world are analyzed, in particular: in the United States of America, China, Australia, Great Britain and others. It is considered that the marginal rate is 0. 3% below the level of exchange commissions that exists in all Member States, and therefore the impact on credit card acceptance is likely to be significant. In particular, exchange approaches in Germany, Poland, Hungary, the Netherlands, Denmark, Spain and France were analyzed. Results. In this regard, the need to maintain exclusively market-based approaches to interchange commission regulation has been proven, as this will enable the financial industry to further increase non-cash payments, reduce the share of the shadow economy and increase state budget revenues as a result of digitalization of payments.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЗахідноукраїнський національний університетuk_UA
dc.subjectринковий підхідuk_UA
dc.subjectплатежіuk_UA
dc.subjectкомісії інтерчейнджuk_UA
dc.subjectставкиuk_UA
dc.subjectаналізuk_UA
dc.subjectрегулюванняuk_UA
dc.subjectmarket approachuk_UA
dc.subjectpaymentsuk_UA
dc.subjectinterchanging commissionsuk_UA
dc.subjectratesuk_UA
dc.subjectanalysisuk_UA
dc.subjectregulationuk_UA
dc.titleРинковий підхід до регулювання комісії інтерчейндж: переваги та недолікиuk_UA
dc.title.alternativeMarket approach to interchange commission regulation: advantages and disadvantagesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Економічний аналіз. 2022 рік. Том 32. № 1.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
22.pdf601.86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.