Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49285
Назва: Зміни міжнародного бізнес-середовища та інноваційно-інвестиційної поведінки компаній в умовах пандемічної кризи
Інші назви: Changes in the international business environment and innovation and investment behavior of companies in a pandemic crisis
Автори: Шкурупій, Ольга
Дейнека, Тетяна
Загребельна, Ірина
Дивнич, Ольга
Shkurupii, Olha
Deyneka, Tatiana
Zahrebelna, Iryna
Dyvnych, Оlha
Ключові слова: міжнародне бізнес-середовище
стратегія
пандемічна криза
цифрова трансформація бізнесу
інвестиції
інновації
pandemic crisis strategy
international business environment
innovation; investment
digital business transformation
Дата публікації: 26-січ-2022
Видавництво: Західноукраїнський національний університет
Бібліографічний опис: Шкурупій О., Дейнека Т., Загребельна І., Дивнич О. Зміни міжнародного бізнес-середовища та інноваційно-інвестиційної поведінки компаній в умовах пандемічної кризи. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 1. С. 102-114.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Формування міжнародного бізнес-середовища відбувається під впливом кризових явищ, зокрема сучасної пандемічної кризи, що спостерігається в економіці та суспільстві і вихід з цієї (теперішньої «нової нормальності») як і до цього слід шукати у застосуванні інновацій і можливості їх фінансування. Інновації визначають можливості подальшого розвитку як субʼєктів господарювання, так і світового суспільства в цілому. Мета. Дослідження інноваційної-інвестиційної поведінки компаній за сучасного стану міжнародного бізнес-середовища, що проявляється в умовах пандемії як економічний спад і деструкція ринкових відносин, зумовлена надзвичайною нестабільністю товарних, ресурсних, грошових ринків і структурною деформацією звʼязків між ними, що одночасно посилюється зниженням ефективності регуляторних функцій на національному та наднаціональному рівнях. Методологія. Наукове дослідження проводилось за допомогою аналізу та синтезу з метою вивчення зміни міжнародного бізнес-середовища та інноваційно-інвестиційної поведінки компаній в умовах пандемічної кризи; табличного методів для наочного подання матеріалу. Результати. Показано, що міжнародне бізнес-середовище змінила пандемічна криза, порівняльна з глобальною фінансово-економічною кризою 2008 р. Різнить їх передусім причина виникнення – неекономічна у першому випадку та економічна в другому; обʼєднує – нециклічність природи походження та системний характер деструктивних змін в економіці та соціумі. Зʼясовано, що виклики та проблеми пандемічної кризи змусили організації переосмислити підходи до ведення бізнесу та швидкого запровадження інновацій, таких як штучний інтелект, блокчейн, інтернет речей, засоби автоматизації процесів. Підкреслено необхідність цифрової трансформації бізнесу, що є інноваційною стратегією, інкорпорованою в загальний довгостроковий план розвитку компанії, яка визначає зміст корпоративної, функціональних, конкурентних стратегій. Доведено, що передумови поширення цифровізації в діяльності інших субʼєктів створюються через digital strategy, яку реалізує компанія-ініціатор, – через її звʼязки з клієнтами, постачальниками, конкурентами. Розглянуто сценарій відновлення світової економіки за версією UNCTAD. Зʼясовано, що найбільш складним для трансформації бізнесу в умовах пандемічної кризи, є залучення коштів, призначених на інновації. Компанії зазнають великих втрат, що істотно обмежує здійснення інвестицій. Introduction. The formation of the international business environment is influenced by crises, including the current pandemic crisis in the economy and society, and the way out of this (the current "new normality") should be sought in the application of innovations and funding opportunities. Innovations determine the opportunities for further development of both business entities and the world community as a whole. Goal. Study of innovation and investment behavior of companies in the current state of the international business environment, which manifests itself in a pandemic as economic downturn and destruction of market relations due to extreme instability of commodity, resource, money markets and structural deformation of relations between them. at the national and supranational levels. Methodology. The research was conducted through analysis and synthesis to study changes in the international business environment and innovation and investment behavior of companies in a pandemic crisis; tabular methods for visual presentation of the material. Results. It is shown that the international business environment has changed the pandemic crisis, comparable to the global financial and economic crisis of 2008. They differ primarily in the cause – uneconomic in the first case and economic in the second; combines – non-cyclical nature of origin and the systemic nature of destructive changes in the economy and society. It was found that the challenges and problems of the pandemic crisis have forced organizations to rethink approaches to doing business and the rapid introduction of innovations such as artificial intelligence, blockchain, Internet of Things, process automation tools. The need for digital transformation of business is emphasized, which is an innovative strategy incorporated into the overall long-term development plan of the company, which determines the content of corporate, functional, competitive strategies. It is proved that the preconditions for the spread of digitalization in the activities of other entities are created through the digital strategy implemented by the initiating company – through its relationships with customers, suppliers, competitors. The scenario of recovery of the world economy according to UNCTAD is considered. It was found that the most difficult thing for the transformation of business in a pandemic crisis is to raise funds for innovation.companies suffer heavy losses, which significantly limits investment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49285
ISSN: 1993-0259
Розташовується у зібраннях:Економічний аналіз. 2022 рік. Том 32. № 1.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12.pdf518.38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.