Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38304
Назва: Академічна доброчесність в українському освітньо-науковому просторі: проблеми та соціальні загрози
Автори: Колесніков, Андрій
Ключові слова: академічна доброчесність
академічна недоброчесність
плагіат
SAIUP
репозитарій наукових текстів
Unicheck
Academic integrity
academic dishonesty
plagiarism
SAIUP
scientific text repository
Unicheck
Дата публікації: 2019
Видавництво: Економічна думка
Бібліографічний опис: Колесніков, А. Академічна доброчесність в українському освітньо-науковому просторі: проблеми та соціальні загрози [Текст] / Андрій Колесніков // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. - 2019. - Вип. 24. - С. 122-128.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Економічний поступ будь-якої країни чи регіону завжди базований на науковій основі. Саме наука створює інструменти для технологічного, економічного та соціального розвитку, однак в умовах глобальної проблеми масових «псевдонаукових» досліджень і “псевдонавчання” згаданий наслідковий зв’язок не реалізовується, що призводить до спотворення системи освіти. Однією з вагомих причин такого стану є недотримання норм академічної доброчесності, а інколи і просто їх нерозуміння. Важливим є соціальний вимір проблеми академічної доброчесності. Розуміння власної відповідальності (чи безвідповідальності) за порушення норм наукової етики з позиції викладачів та студентів безпосередньо визначає сприйняття системи вищої освіти в Україні та формування системи цінностей у молоді під час навчання в закладах освіти. Мета. Метою статті є дослідження особливостей реалізації принципів академічної доброчесності в Україні, їх зіставлення з європейськими та подальше розробленя пропозицій щодо боротьби з академічною недоброчесністю. Методи дослідження. Узагальнення, аналіз, синтез, порівняння. Результати. Досліджено правовий аспект академічної доброчесності в українському законодавстві та його відмінності з нормами, закладеними у проекті SAIUP. Визначено напрямки підвищення рівня академічної доброчесності серед студентів. Досліджено проблему плагіату в освітньому і науковому середовищі та окреслено перспективи інтеграції платформи Unicheck і національного репозитарію наукових текстів. Описано підходи до розуміння плагіату міжнародної платформи turnitin. Згруповано перелік ресурсів перевірки на плагіат. Зазначено види відповідальності за доведені факти плагіату. Висновки. Використання обґрунтованих у статті інструментів стимулювання академічної доброчесності сприятиме збільшенню довіри до української академічної науки загалом та підвищенню рівня економічної безпеки ЗВО зокрема. Introduction. The economic progress of any country or region is always scientifically based. Science itself creates the tools for technological, economic and social development, however, in the context of the global problem of mass “pseudo scientific” research and “pseudo study” the specified causal relationships are unimplemented, which leads to distortion of the educational system. One of the major reasons for this is the process of violating the standards of academic integrity, and sometimes their misunderstanding also. The social aspect of academic integrity is very important. Understanding one’s own responsibility (or irresponsibility) for violating the standards of scientific ethics from the point of teachers and students directly determines the perception of the higher education system in Ukraine. It also determines formation the system of values that is formed in youth during studying in educational institutions. Purpose. The aim of the article is to investigate the special aspects of implementation the principles of academic integrity in Ukraine, their comparison with the European ones, and further proposals development on minimizing academic dishonesty. Research methods. Generalization, analysis, synthesis, comparison. Results. The legal aspect of academic integrity in Ukrainian law and its difference with the standards defined in the SAIUP project have been investigated. The directions of increasing the level of academic integrity among students are determined. The problem of plagiarism in the educational and scientific environment was investigated and the prospects of integration of the Unicheck platform and the national scientific texts repository are outlined. The approaches for understanding plagiarism with the international turnitin platform are described. A list of plagiarism checking resources is grouped. The responsibility for the proven facts of plagiarism is signified. Conclusions. Using the article-based tools to promote academic integrity will increase the confidence in Ukrainian academic science in general and will increase economic security level in particular higher education institutions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38304
Розташовується у зібраннях:Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України Випуск 24 2019 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Колесніков.pdf999.12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.