Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3727
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКнейслер, Ольга-
dc.contributor.authorМаринчак, Лілія-
dc.contributor.authorKneysler, Olga-
dc.contributor.authorMarynchak, Liliia-
dc.date.accessioned2016-10-10T11:03:54Z-
dc.date.available2016-10-10T11:03:54Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКнейслер, О. Інновації як вектор розвитку та модернізації депозитної діяльності банківських установ [Текст] / Ольга Кнейслер, Лілія Маринчак // Світ фінансів. - 2015. - Вип. 2. - С. 72-82.uk_UA
dc.identifier.issn1818-5754-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3727-
dc.description.abstractОбґрунтовано доцільність впровадження інновацій у депозитній діяльності банків у контексті удосконалення асортименту депозитних продуктів і послуг, підвищення якості депозитного обслуговування відповідно до зростаючого попиту клієнтів. Розкрито роль банківського маркетингу та виокремлено основні блоки його функцій, орієнтованих на інноваційний розвиток банківської установи. Відображено авторську позицію щодо градації клієнтської бази та інноваційних кроків менеджменту банку в розвитку депозитної діяльності. Запропоновано градацію споживачів депозитних банківських продуктів на категорії відповідно до способу життя, що забезпечить урахування пріоритетів наявних і потенційних клієнтів банку, їх уподобань та рівня відкритості до сприйняття інновацій. Introduction. The expediency of introduction of innovations into deposit banking activities in the context of improving the range of deposit products and services, improving the quality deposit services in accordance with the growing demand of customers are substantiated. The role of bank marketing is revealed, the function of which is the coordination of commodity, price, distribution and communication policy of the bank. Purpose. The main blocks of marketing functions are outlined, focused on innovative development of banking institution, namely: work with the environment, which is based on innovative technologies of socio-economic monitoring; sales organization, which is based on innovations the work with customers and includes different features of attracting and retaining the customers; advertising (communication policy), that is characterized by innovative product policy of the bank; organization of marketing activities of the bank, which is directly related to staff training that can develop innovations, innovation planning of innovation activities, budgeting and so on. The necessity of consideration of several key stages of new banking products and services used in the global banking sector is proved. Results. The author’s position on the graduation of customer base and innovative steps of the bank management into the development of deposit activities is showed. The gradation of consumers of deposit banking products into the categories according to the way of life is suggested, that will contribute to a better understanding of client positions on the choice of a product. Conclusion. The developed model of adaptation of the deposit bank program to the way of client’s life will provide the consideration of priorities of existing and potential bank customers, their preferences and the openness level to accept the innovations and will help to create an optimal deposit offer.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectдепозитuk_UA
dc.subjectдепозитна діяльністьuk_UA
dc.subjectбанківська установаuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectінноваційний розвитокuk_UA
dc.subjectдепозитний продуктuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectdeposituk_UA
dc.subjectdeposit activityuk_UA
dc.subjectbanking institutionuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectinnovative developmentuk_UA
dc.subjectdeposit productuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.titleІнновації як вектор розвитку та модернізації депозитної діяльності банківських установuk_UA
dc.title.alternativeInnovations as vector of development and modernization of deposit activities of banking institutionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Випуск 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кнейслер О..pdf587.84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.