Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3727
Назва: Інновації як вектор розвитку та модернізації депозитної діяльності банківських установ
Інші назви: Innovations as vector of development and modernization of deposit activities of banking institutions
Автори: Кнейслер, Ольга
Маринчак, Лілія
Kneysler, Olga
Marynchak, Liliia
Ключові слова: депозит
депозитна діяльність
банківська установа
інновації
інноваційний розвиток
депозитний продукт
маркетинг
deposit
deposit activity
banking institution
innovations
innovative development
deposit product
marketing
Дата публікації: 2015
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Кнейслер, О. Інновації як вектор розвитку та модернізації депозитної діяльності банківських установ [Текст] / Ольга Кнейслер, Лілія Маринчак // Світ фінансів. - 2015. - Вип. 2. - С. 72-82.
Короткий огляд (реферат): Обґрунтовано доцільність впровадження інновацій у депозитній діяльності банків у контексті удосконалення асортименту депозитних продуктів і послуг, підвищення якості депозитного обслуговування відповідно до зростаючого попиту клієнтів. Розкрито роль банківського маркетингу та виокремлено основні блоки його функцій, орієнтованих на інноваційний розвиток банківської установи. Відображено авторську позицію щодо градації клієнтської бази та інноваційних кроків менеджменту банку в розвитку депозитної діяльності. Запропоновано градацію споживачів депозитних банківських продуктів на категорії відповідно до способу життя, що забезпечить урахування пріоритетів наявних і потенційних клієнтів банку, їх уподобань та рівня відкритості до сприйняття інновацій. Introduction. The expediency of introduction of innovations into deposit banking activities in the context of improving the range of deposit products and services, improving the quality deposit services in accordance with the growing demand of customers are substantiated. The role of bank marketing is revealed, the function of which is the coordination of commodity, price, distribution and communication policy of the bank. Purpose. The main blocks of marketing functions are outlined, focused on innovative development of banking institution, namely: work with the environment, which is based on innovative technologies of socio-economic monitoring; sales organization, which is based on innovations the work with customers and includes different features of attracting and retaining the customers; advertising (communication policy), that is characterized by innovative product policy of the bank; organization of marketing activities of the bank, which is directly related to staff training that can develop innovations, innovation planning of innovation activities, budgeting and so on. The necessity of consideration of several key stages of new banking products and services used in the global banking sector is proved. Results. The author’s position on the graduation of customer base and innovative steps of the bank management into the development of deposit activities is showed. The gradation of consumers of deposit banking products into the categories according to the way of life is suggested, that will contribute to a better understanding of client positions on the choice of a product. Conclusion. The developed model of adaptation of the deposit bank program to the way of client’s life will provide the consideration of priorities of existing and potential bank customers, their preferences and the openness level to accept the innovations and will help to create an optimal deposit offer.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3727
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Випуск 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кнейслер О..pdf587.84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.