Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28467
Назва: Види діяльності з позицій суб’єктного підходу в психології
Інші назви: Types of Activity from the Position of Subjective Approach in Psychology
Автори: Москалець, Віктор
Moskalets, Viktor
Ключові слова: людина як суб’єкт
суб’єктний підхід
діяльність
вчинок
мотив
ціль
види діяльності: комунікативна або спілкування
ігрова
пізнавальна
аксіо-логічна або ціннісно-орієнтаційна
трудова або праця
human as a subject
subjective approach
activity
act
motive
aim
types of activity: communicative
game
cognitive
axiological
labor or work
Дата публікації: 2012
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Москалець, В. Види діяльності з позицій суб’єктного підходу в психології [Текст] / Віктор Москалець // Психологія і суспільство. – 2012. – № 4. – С. 66-77.
Короткий огляд (реферат): Критерієм поділу діяльності на види обрано зміст мотивів-цілей суб’єкта. Згідно з цим критерієм виокремлено такі види діяльності: комунікативна або спілкування, ігрова, пізнавальна, аксіологічна або ціннісно-орієнтаційна, трудова або праця. Мотивом-ціллю спілкування як окремого виду діяльності є воно саме по собі, тобто психологічні та тілесні контакти суб’єкта з об’єктом. Ігрова діяльність - це психологічно створення проблемних ситуацій й обов’язкових правил поводження в них з метою виявлення, випробування та демонстрації психічних і фізичних спроможностей гравців, що тішить і вабить їх. Провідними мотивами-цілями пізнавальної діяльності є вироблення, здобування, привласнення нових знань, пізнавальних умінь, соціальних норм, навичок, цінностей. Наука як її різновид продукує нові знання, навчання - нові генерації суб’єктів діяльності, виховання - зрілих особистостей, освіта - самобутніх індивідуальностей, самозреалізу-вання - універсумів суспільного повсякдення. Аксіо-логічна діяльність - це творення й утвердження духовних цінностей, що здійснюють філософія, релігія, теологія, мораль, етика, мистецтво, естетика, юриспруденція, ідеологія з допомогою ритмічно залежних навчання, виховання, освіти і самоосвіти як каналів чи форм інтеріоризації ними духовних цінностей.Адаптування людини до світу відбувається посередництвом трудової діяльності, що здійснюється шляхом перетворення нею матеріальних та ідеальних об’єктів відповідно до власних потреб суб’єкта, де результатом є вироблення відповідних продуктів. Вчинковому напряму в психології відповідає трудова діяльність особистості, котра самоактуалізується. The content of motives-aims of a subject has been chosen as a criterion of division the activity into types. The follo- wing types of activity have been distinguished: communi- cative, game, cognitive, axiological, labor or work. Motive- aim of communication as a separate type of activity is communication itself, that is, psychological and bodily contacts of subject with object. Game activity is a psychological creation of problematic situations and compulsory rules of behavior in them with the aim of detection, testing and demonstration of psychic and physical abilities of players, which please and attract them. The key motives-aims of cognitive activity are working-out, acquisition, and appropriation of new knowledge, cognitive skills, social norms, habits and values. Adaptation of a human to the world goes on through the labor activity, fulfilled by converting material and ideal objects according to subject’s own needs, where the creation of products is a result. Actional direction in psychology corresponds to the labor activity of a person who is self-actualized
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28467
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2012, № 4 (50)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Москалець.pdf547.67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.