Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/1205
Назва: Психологічні параметри інноваційно-психологічного клімату загальноосвітнього навчального закладу
Інші назви: Psychological parameters of innovative-psychological climate of an educational institution
Автори: Фурман, Оксана Євстахіївна
Furman, Oksana Yevstahiivna
Ключові слова: інноваційно-психологічний клімат
innovative-psychological climate
параметри клімату
climate parameters
методологічна план-карта дослідження
model-configurator
психологічний вплив
the psychological impact
полімотивація
polymotivation
освітнє спілкування
educational communication
позитивно-гармонійна Я-концепція
positive-harmonious self-conception
модульно-розвивальна система навчання
module-developing system of learning
лонгітюдний інноваційно-психологічний експеримент
lengthy innovative-psychological experiment
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Фурман, О. Є. Психологічні параметри інноваційно-психологічного клімату загальноосвітнього навчального закладу [ Текст ] : 19.00.07 : дис. ... д-ра психол. наук / Оксана Євстахіївна Фурман ; Тернопільський нац. ун-т . ─ Тернопіль, 2015 . ─ 467 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЇ Фурман О. Є. Психологічні параметри інноваційно-психологічного клімату загальноосвітнього навчального закладу. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. - Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Одеса, 2015. Дисертація присвячена вивченню психологічних параметрів інноваційно-психологічного клімату життєдіяльності навчальних закладів модульно-розвивального типу, котрий забезпечує сприятливе емоційно-пізнавальне та ціннісно-смислове оновлення як міжсуб'єктних стосунків та міжгрупових відносин під час організованої взаємодії, так і внутрішньоособистісних станів (стійкий емоційний настрій, екзистенційна паритетність, почуття колективної згуртованості тощо). Запропонована та апробована психологічна концепція цього клімату як методологічна основа змісту інноваційної освітньої діяльності експериментальних шкіл, гімназій, ліцеїв. Системно-миследіяльнісне опрацювання інноваційно-психологічного клімату дозволило обґрунтувати психологічний зміст його параметрів: впливу та його класів (пізнавально-суб'єктний, нормативно-особистісний, ціннісно-індивідуальнісний, духовно-універсумний), полімотивації як форми активізації освітньої діяльності, освітнього спілкування та його аспектів як різновидів обміну (інформаційний, діловий, смисловчинковий, самосенсовий), що у взаємодоповненні спричинюють розвиток позитивно-гармонійної Я-концепції та її компонентів (когнітивного, емоційно-оцінкового, вчинково-креативного, спонтанно-духовного) і ритмічно розвивають кожного учасника навчання як суб'єкта, особистість, індивідуальність та детермінують його універсумну активність. Уперше запропонована методологічна план-карта цього клімату, що розчленовує об'єкт дослідження на низку предметів, а також уконкретнює адекватні цим предметам моделі-конфігуратори, які синтезують різні психологічні знання про цей об'єкт. Поступове впровадження модульно-розвивальної системи навчання після 5-7 років проведення експерименту створює в масовій загальноосвітній школі специфічний інноваційно-психологічний клімат, котрий є відображенням реального взаємодоповнення оргуправлінського, навчального, виховного та особистісно-самореалізаційного циклів освітнього процесу. ІПК виникає поетапно (від підготовчо-організаційного та діагностико-концептуального до формувально-розвивального та результативно-узагальнювального етапів) за допомогою чотирьох груп умов експериментування - оргпсихологічних, розвивально-психологічних, програмово-методичних та експертно-психологічних. При цьому розгортання паритетної освітньої діяльності як динамічно-змістової основи інноваційно-психологічного клімату відбувається за періодами функціонування навчального модуля (пізнавально-інформаційний, нормативно-регуляційний, ціннісно-естетичний, спонтанно-духовний) і вісьмома похідними від них етапами, які наслідують психологічні закономірності продуктивної розвивальної взаємодії. Ключові слова: інноваційно-психологічний клімат, параметри клімату, методологічна план-карта дослідження, модель-конфігуратор, психологічний вплив, полімотивація, освітнє спілкування, позитивно-гармонійна Я-концепція, модульно-розвивальна система навчання, лонгітюдний інноваційно-психологічний експеримент. Furman О. Y. Psychological parameters of innovative-psychological climate of an educational institution. - Manuscript. Dissertation for getting the degree of Doctor of psychological sciences, specialty 19.00.07 - Pedagogical and age psychology. - State Institution «South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky», Odessa, 2015. The dissertation is dedicated to study psychological parameters of innovative-psychological climate of life activity of educational institutions of module-developing type which provides a favorable emotional-cognitive and value-semantic update as between-subjective relations and intergroup relations during organized interaction and interpersonal states (stable emotional mood, existential parity, a sense of collective cohesion, etc.). Proposed and tested psychological concept of this climate as a methodological basis of the content of innovative educational activity of the experimental schools, lyceums. System think-activity working out of innovative-psychological climate allowed to substantiate psychological content of its parameters: impact and its classes (cognitive-subjective, normatively-personal, value-individual, spiritual-universum), polymotivation as a form of activization the educational activity, educational communication and its aspects as the varieties of exchange (information, business, semantically-deed, self-semantic) that in complementarity cause development positively-harmonious self-conception and its components (cognitive, emotional-evaluative, deed-creative, spontaneous-spiritual) and rhythmically develops each participant of learning as a subject, personality, individuality and determines its universum activity. For the first time proposed the methodological plan-map of this climate that divides the object of study on number of subjects and also concretize adequate to these subjects models-configurators which synthesizing various psychological knowledge about this object. Phased implementation of module-developing system of learning after 5-7 years of conducting the experiment creates at a mass secondary school specific innovative-psychological climate which is a reflection of real complementarity of org-management, learning, upbringing and personal-self-realization cycles of educational process. IPC appears phased (from preparatory-organizational and diagnostic-conceptual to forming-developing and result-generalized types) with help of four groups of conditions of experimenting – org-psychological, developing-psychological, program-methodological and expert-psychological. At this the deployment of parity educational activity as dynamically-content basis of innovative-psychological climate happens for the periods of functioning the educational module (cognitive-informational, normatively-regulatory, value-aesthetic, spontaneous-spiritual) and eight derivatives from these stages that follows psychological patterns of productive developing interaction. Key words: innovative-psychological climate, climate parameters, methodological plan-map of research, model-configurator, the psychological impact, polymotivation, educational communication, positive-harmonious self-conception, module-developing system of learning, lengthy innovative-psychological experiment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/1205
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
dis.pdf4.06 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.