Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/11392
Назва: Place Marketing in the Process of Territorial Identity Creation and Strengthening
Автори: Raszkowski, Andrzej
Ключові слова: territorial identity
place marketing
territorial unit
socio-economic development
factors of competitiveness
Дата публікації: 2014
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Raszkowski, A. Place Marketing in the Process of Territorial Identity Creation and Strengthening [Text] / Andrzej Raszkowski // Journal of european economy. - 2014. - Vol. 13, № 2. - P. 193-204.
Короткий огляд (реферат): The paper discusses the problems referring to place marketing related to the process of territorial identity creation and strengthening. Territorial identity strengthened by the activities carried out within the framework of place marketing constitutes the crucial component of the development process occurring in the contemporary territorial units due to emotional relations of a given community with the place of its existence. The core of the study is focused on the presentation of selected elements constituting place marketing areas which can have a favourable impact on regional identity strengthening. Each of the areas has been supplemented by the list of potential advantages in this particular context. The following factors were listed: brand and image of the place, an effective promotion process, entrepreneurship enhancement, the organization of events, regional (local) products, Corporate Identity for territorial units, international cooperation, the creativity of self-government authorities or flexible management systems.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/11392
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 13 (№2) Червень 2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Raszkowski, A..pdf145.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.