Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/11362
Назва: The Existence of an Autonomous Department of CSR (Corporate Social Responsibility) and its Impact on Manager’s Perceptions About CSR
Автори: Pouliopoulos, Leonidas
Geitona, Mary
Pouliopoulos, Theofilos
Triantafillidou, Amalia
Ключові слова: Corporate Social Responsibility (CSR)
Social Responsibility
CSR institutionalization
internal- Autonomous CSR department
society
environment
employees
Дата публікації: 2014
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Pouliopoulos, L. The Existence of an Autonomous Department of CSR (Corporate Social Responsibility) and its Impact on Manager’s Perceptions About CSR [Text] / Leonidas Pouliopoulos, Mary Geitona, Theofilos Pouliopoulos, Amalia Triantafillidou // Journal of european economy. - 2014. - Vol. 13, № 1. - P. 68-79.
Короткий огляд (реферат): This study examines whether a separate – autonomous or not – CSR department within the company, affects the opinions of managers of Greek enterprises about practices and activities of CSR. The findings suggest that managers of companies operating in Greece, without a special CSR department, accept a greater degree of institutionalization of CSR, since it offers financial and tax advantages in contrast to the companies with a specialized department. In other, we found that the way a company manages its activities and practices of CSR is not largely affect the perceptions of managers or directors, in connection to whether a company has a separate CSR department, or not.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/11362
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 13 (№1) Березень 2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pouliopoulos, L..pdf181.4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.