Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50268
Назва: Навчання персоналу як механізм формування сучасної організаційної культури логістичних підприємств
Інші назви: Training of personnel as a mechanism for shaping the modern organizational culture of logistics enterprises
Автори: Полиняк, Володимир
Polynyak, Volodymyr
Ключові слова: організаційна культура
механізми формування організаційної культури
професійне навчання персоналу
інтегрування новітніх технологій логістики в процес навчання персоналу
стратегічні підходи до навчання персоналу
методи оцінки результативності професійного навчання
organizational culture
mechanisms of organizational culture formation
professional training of personnel
integration of cutting-edge logistics technologies into personnel training processes
strategic approaches to personnel training
methods for assessing the effectiveness of professional training
Дата публікації: 2024
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Полиняк, В. Навчання персоналу як механізм формування сучасної організаційної культури логістичних підприємств [Текст] / Володимир Полиняк // Вісник економіки. – 2024. – № 1. – C. 32-46.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Сучасні логістичні підприємства працюють в умовах високої конкуренції, динамічних змін на внутрішньому і зовнішньому логістичних ринках. Це обумовлює необхідність формування в них організаційної культури, орієнтованої на потреби реагувати на інновації, досвід партнерів, потреби споживачів логістичних послуг , процеси, що відбуваються в національному та глобальному економічному середовищах, зростання конкуренції на ринку логістичних послуг, та здатної орієнтувати персонал на необхідність досягнення високої економічної ефективності їх функціонування і конкурентоспроможності організації. Серед механізмів досягнення цих завдань особливе місце займає навчання персоналу. Мета дослідження – розвиток теоретико-методологічних положень щодо змістовних характеристик та побудови системи навчання персоналу як механізму формування організаційної культури логістичних підприємств та вироблення пропозицій щодо їх застосування адекватно специфіці того чи іншого типу цих підприємств. Методи дослідження. В основу дослідження покладено системний та компаративний підходи. Використано такі методи дослідження як спостереження, аналіз і синтез інформації про функціонування підприємств на логістичному ринку, експертна оцінка внутрішнього та зовнішнього середовища логістичних організацій, емпірична діагностика чинних програм професійного навчання персоналу в логістичних компаніях України, абстрагування і конкретизації для вироблення пропозицій щодо визначення індикаторів оцінювання результатів реалізації програм професійного навчання. Результати. На основі аналізу теоретичних розвідок українських та зарубіжних вчених щодо проблеми розбудови організаційної культури підприємств і розгляду механізмів, які тут використовуються, висунута гіпотеза, що забезпечення вирішення цього завдання значною мірою залежить від чинної системи навчання персоналу, яка під впливом визначених факторів має бути модернізована й адекватно відповідати стратегії розвитку організації та специфіці її діяльності на ринку логістичних послуг. Вказано на багаторівневість навчання і зроблено акцент на особливостях професійного навчання безпосередньо в компаніях. Узагальнено методичні підходи до підбору стратегій навчання в різних моделях, запропонованих зарубіжними дослідниками проблеми. Зроблено оцінювання внутрішніх та зовнішніх факторів, які впливають на результативність навчання персоналу логістичних підприємств, та доповнено характеристикою впливу чинників, що виражають специфіку змін у їх функціональній діяльності в умовах сучасних викликів на національну та міжнародних ринках логістичних послуг. Здійснено компаративний аналіз специфіки надання логістичних послуг різними типами логістичних підприємств і її впливу на вибір технологій навчання. На основі емпіричних методів дослідження проведено оцінювання результатів навчання на трьох типах логістичних підприємств, що дало змогу виявити можливості (проблеми) інтеграції новітніх технологій логістики в навчальний процес та визначити перелік компетентностей та програмних результатів, які доцільно забезпечити в процесі реалізації програм професійного навчання для досягнення цілей організації і формування високоефективної корпоративної культури. Перспективи. Перспективною для подальших наукових досліджень може бути проблематика імплементації форм електронного навчання в практику професійного розвитку персоналу логістичних підприємств, а також особливостей трансформації їх організаційної культури в умовах діджиталізації та віддаленої роботи.Introduction. Modern logistics enterprises operate in conditions of high competition and dynamic changes in both internal and external logistics markets. This necessitates the formation of an organizational culture oriented towards responding to innovations, partner experience, the needs of logistics service consumers, processes occurring in national and global economic environments, increasing competition in the logistics services market, and the ability to orient staff towards achieving high economic efficiency in their functioning and organizational competitiveness. Among the mechanisms for achieving these tasks, the training of personnel occupies a special place. Purpose. Development of theoretical and methodological provisions regarding the substantive characteristics and construction of a personnel training system as a mechanism for shaping the organizational culture of logistics enterprises and generating proposals for their application tailored to the specifics of each type of these enterprises. Methods. The research is based on systematic and comparative approaches. The following research methods were employed: observation, analysis, and synthesis of information on the functioning of enterprises in the logistics market; expert assessment of the internal and external environments of logistics organizations; empirical diagnosis of existing professional training programs for personnel in logistics companies in Ukraine; abstraction and concretization to develop proposals for defining indicators for evaluating the results of implementing professional training programs. Results. Based on the analysis of theoretical research by domestic and foreign scholars regarding the problem of building organizational culture in enterprises and examining the mechanisms utilized therein, the hypothesis is put forth that the fulfillment of this task largely depends on the current personnel training system, which, influenced by a variety of factors, needs to be modernized and adequately aligned with the organization’s development strategy and the specifics of its activities in the logistics services market. Emphasis is placed on the multi-level nature of training and particular attention is given to the peculiarities of on-the- job training within companies. Methodological approaches to selecting training strategies in various models proposed by foreign researchers on the issue are synthesized. An assessment is made of internal and external factors affecting the effectiveness of personnel training in logistics enterprises, complemented by a characterization of the influence of factors expressing the nature of changes in their functional activities amidst contemporary challenges in domestic and international logistics services markets. A comparative analysis of the specificity of providing logistics services by different types of logistics enterprises and its impact on the selection of training technologies is conducted. Based on empirical research methods, an evaluation of training outcomes is conducted across three types of logistics enterprises, allowing for the identification of opportunities (and problems) in integrating cutting-edge logistics technologies into the educational process and defining a list of competencies and program outcomes that would effectively support the achievement of organizational goals and the formation of a highly efficient corporate culture. Discussions. A promising area for further scientific research could be the implementation of e-learning formats in the practice of professional development for personnel in logistics enterprises, as well as the specifics of transforming their organizational culture in the context of digitization and remote work.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50268
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2024 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Полиняк.PDF1.55 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.