Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49843
Назва: Міжнародна міграція студентів: сучасні тенденції та виклики для країн, що розвиваються
Інші назви: International student migration: current trends and challenges for developing countries
Автори: Адамик, Вікторія
Дячук, Христина
Adamyk, Viktoriia
Dyachuk, Khrystyna
Ключові слова: освітня міграція
міжнародна академічна мобільність студентів
країни, що розвиваються
заклади вищої освіти
глобальні виклики
educational migration
international academic mobility of students
developing countries
higher education institutions
global challenges
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Адамик, В. Міжнародна міграція студентів: сучасні тенденції та виклики для країн, що розвиваються [Текст] / Вікторія Адамик, Христина Дячук // Вісник економіки. – 2023. – № 1. – С. 80-93.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Глобалізаційні процеси, що набули стрімкого розвитку в останні десятиліття, простежуються у всіх без винятку сферах суспільного життя. Відкриття кордонів, цифровізація, розвиток економіки, яка базується на знаннях, поглиблення економічної поляризації країн світу активізували таку форму міжнародних відносин, як освітня міграція. Студенти дедалі частіше обирають зарубіжні заклади освіти для здобуття нових компетенцій або отримання диплому про вищу освіту. Глобальні політичні й економічні турбуленції суттєво впливають на студентську міграцію, формують нову систему чинників і посилюють виклики для освітніх мігрантів з бідних країн. Мета статті. Мета дослідження – визначити сучасні тенденції міжнародної міграції студентів з країн, що розвиваються. Методи. Для досягнення мети статті було використано загальнонаукові підходи і методи: аналізу і синтезу, дедукції й індукції, порівняння, структурно- логічний метод, а також спеціальні й емпіричні методи – наукової абстракції, елементи SWОТ та компаративного аналізу. Результати. Освітня міграція й міжнародна академічна мобільність студентів за своєю суттю є близькими, переважно тотожними поняттями. Однак міграція студентів може відбуватися під впливом дещо іншої системи чинників (екзогенних й ендогенних, глобальних і національних), адже передбачає не лише навчання у закордонних ЗВО, а й виїзд за кордон, пошук місця праці і постійного проживання. У статті наголошено, що серед факторів-мотиваторів саме покращення майбутнього матеріального становища завдяки отриманню якісної освіти у престижному університеті посідає чільне місце, адже це дає змогу отримати добре оплачувану роботу у розвинутій країні. Особливо це характерно саме для студентів з бідних країн, які не мають таких перспектив на батьківщині. Стримувальними чинниками є мовні й психологічні труднощі, брак коштів на навчання і проживання, логістичні й бюрократичні проблеми тощо. Викликами 20-х років ХХІ ст. є також пандемія коронавірусу і неспровокована російсько-українська агресія. Ці глобальні чинники спричинили суттєві зміни у міграційній політиці розвинутих країн, які є основними реципієнтами освітніх мігрантів, та погіршили економічні умови для міграції. Багато навчальних програм університетів передбачають онлайн- викладання для студентів-іноземців, а географія освітньої міграції дедалі більше зосереджується на групі найбільш безпечних і стабільних дестинацій. Перспективи. подальші дослідження варто зосередити на пошуку шляхів підвищення ефективності програм міжнародної академічної мобільності в сучасних умовах глобальної нестабільності і розвитку технологій. Introduction. Globalization processes, which have developed rapidly in recent decades, are observed in all spheres of social life without exception. The opening of borders, digitalization, the development of a knowledge-based economy, and deepening economic polarization of the countries of the world have intensified such a form of international relations as educational migration. Students increasingly choose foreign educational institutions to acquire new competencies or obtain a higher education diploma. Global political and economic turbulence significantly affects student migration, creates a new system of factors and increases the challenges for educational migrants from poor countries. Purpose of the article. The purpose of the study is to determine the current trend of international migration of students from developing countries. Research methods. To achieve the goal of the article, a number of general scientific approaches and methods were used: analysis and synthesis, deduction and induction, comparison, structural-logical method, as well as special and empirical methods - scientific abstraction, elements of SWOT and comparative analysis. Results. Educational migration and international academic mobility of students are essentially close, mostly identical concepts. However, the migration of students can occur under the influence of a slightly different system of factors (exogenous and endogenous, global and national), because it involves not only studying in foreign higher education institutions, but also going abroad, finding a place of work and permanent residence. The article emphasizes that among the motivating factors, it is the improvement of the future material situation thanks to receiving a quality education at a prestigious university that occupies a prominent place, because it makes it possible to get a well-paid job in a developed country. This is especially true for students from poor countries who do not have such prospects at home. Restraining factors are language and psychological difficulties, lack of funds for study and accommodation, logistical and bureaucratic problems, etc. The challenges of the 20s of the 21st century were also the coronavirus pandemic and unprovoked Russian-Ukrainian aggression. These global factors caused significant changes in the migration policy of developed countries, which are the main recipients of educational migrants, and worsened the economic conditions for migration. Many university curricula provide online teaching for international students, and the geography of educational migration increasingly focuses on a group of the safest and most stable destinations. Prospects. Further research should be focused on finding ways to improve the effectiveness of international academic mobility programs in today’s conditions of global instability and technological development.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49843
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2023 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Адамик.PDF1.49 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.