Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49099
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСидор, Ірина Петрівна-
dc.contributor.authorЗабаштанський, Максим Миколайович-
dc.date.accessioned2023-12-14T14:50:35Z-
dc.date.available2023-12-14T14:50:35Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.issnDOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.6.10-
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49099-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню актуальних питань застосування державно-приватного партнерства (ДПП) у професійній освіті в контексті вітчизняного та зарубіжного досвіду. Акцентовано увагу на необхідності використання передового зарубіжного досвіду з впровадження проектів ДПП у професійній освіті з метою підготовки високо кваліфікованих фахівців відповідно до вимог ринку праці. Зокрема, наголошено на передовому досвіді Німеччини стосовно реалізації проектів ДПП, який передбачає формування тісних партнерських відносин між державою (чи органами місцевого самоврядування), приватними структурами та закладами ПТО, при яких кожна зі сторін задовольняє власні інтереси. Так,позитивними аспектами для держави у ДПП чи органів місцевого самоврядування відмічено можливість додаткового фінансування закладів ПТО, керівництво та контроль в освітньому процесі, участь у формуванні стандартів професійної освіти та інше. Для підприємницьких структур позитивними аспектами участі у ДПП в професійній освіті є доступ до кваліфікованих робочих кадрів, підвищення продуктивності праці, її якості, дешева робоча сила, участь в освітньому процесі та інше. Для закладів ПТО та учнів, які в них навчаються позитивні аспекти участі у проектах ДПП вбачаються у забезпеченні практико орієнтованого навчання, набуття знань, вмінь і навичок безпосередньо на виробництві, можливість поєднувати навчання та працю, отримання заробітної плати, набуття відповідної кваліфікації та робота з кваліфікованими кадрами на виробництві. Обґрунтовано сучасні виклики, які стоять перед ефективним впровадженням ДПП в професійній освіті в Україні, зокрема, що стосується відповідності діючої нормативно-правової бази, пошуку інструментів заохочення для приватного бізнесу займатися підготовкою фахівців в сфері професійної освіти безпосередньо на виробництві, удосконалення організації та методологічного забезпечення освітнього процесу в професійній освіті та її відповідність вимогам часу і ринку праці. У статті наголошено на необхідності модернізації системи професійної освіти в Україні в частині розробки довгострокової стратегії розвитку ДПП та моделі ДПП у сфері професійної освіти, адже ДПП виступає потенційним інструментом у соціально-економічному розвитку країни та сприяє підвищенню рівня конкурентоспроможності країни на світовому ринкуuk_UA
dc.publisherЕфективна економікаuk_UA
dc.subjectпрофесійна освіта, державно-приватне партнерство, дуальна освіта, практико орієнтоване навчання, приватний партнер, стейкхолдер, стандарт професійної освіти.uk_UA
dc.titleДержавно-приватне партнерство у професійній освіті: вітчизняний та зарубіжний досвідuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10Zabashtanskyi_+печать.pdf301.88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.