Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/47680
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТеремецький, Владислав-
dc.contributor.authorTeremetskyi, Vladyslav-
dc.date.accessioned2023-03-03T13:09:56Z-
dc.date.available2023-03-03T13:09:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationТеремецький, В. Проблеми взаємодії органів суддівського врядування [Текст] / Владислав Теремецький // Актуальні проблеми правознавства. – 2022. – Вип. 2. – С. 77-85.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/47680-
dc.description.abstractРеалізація судової реформи з часів проголошення незалежності України й до сьогодні зумовлена глобальними тенденціями інтеграції України до ЄС та світового співтовариства, вдосконаленням законодавства відповідно до європейських та міжнародних стандартів, а також побудови ефективної та незалежної судової системи. Обґрунтовано, що в системі стримувань і противаг ключовими засадами є взаємодія, взаємозалежність, взаємний контроль та взаємне проникнення. Підкреслено, що з урахуванням особливого місця і ролі органів суддівського врядування вагомого значення набувають питання їх взаємодії із суб’єктами законодавчої ініціативи. Аналіз чинного законодавства свідчить, що така взаємодія відбувається насамперед у законотворчому процесі. Доведено, що сьогодні найактуальнішим є питання ефективності застосування обов’язкових для розгляду консультативних висновків Вищої ради правосуддя. Встановлено, що часто парламент не враховує рекомендації Вищої ради правосуддя, які містяться у її висновках, що призводить до довготривалого процесу визнання неконституційними окремих положень законів. Вказано, що для удосконалення механізму взаємодії Верховної Ради України та Вищої ради правосуддя необхідно внести зміни до регламентів цих суб’єктів, в яких слід закріпити положення про результати розгляду парламентом обов’язкових консультативних висновків та акти реагування – повідомлення про результати розгляду та причини застосування (чи не застосування) викладених у висновках рекомендацій. Крім того, Вища рада правосуддя може ефективно залучатися до експертизи законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів та створення спеціального органу. The implementation of the judicial reform from the time of the declaration of Ukraine’s independence until present period of time has been determined by the global tendencies of Ukraine’s integration into the EU and the world community, by the improvement of legislation in accordance with European and international standards, as well as by the construction of an effective and independent judicial system. It has been substantiated that the key principles in the system of checks and balances are interaction, interdependence, mutual control and mutual penetration. It has been emphasized that issues of the interaction between judicial authorities and subjects of the legislative initiative is of great importance taking into account the special place and role of such authorities. Analysis of the current legislation demonstrates that such interaction primarily takes place in the law-making process. It has been proved that the effectiveness of applying mandatory advisory conclusions of the High Council of Justice is currently the most relevant issue. It has been established that the parliament often does not take into account the recommendations of the High Council of Justice contained in its conclusions, which leads to a long-term process of declaring certain provisions of laws as unconstitutional ones. It has been stated that it is necessary to amend the Regulations of the Verkhovna Rada of Ukraine and the High Council of Justice in order to improve the mechanism of interaction between them. Those Regulations should establish the provisions on the results of the parliament’s consideration of mandatory advisory conclusions and acts of response – notification about the results of consideration and the reasons for applying (or not applying) the recommendations outlined in the conclusions. Besides, the High Council of Justice can be effectively involved in the examination of draft laws on the formation, reorganization or liquidation of courts, the judicial system and the status of judges, as well as the creation of a special agency.uk_UA
dc.publisherЗУНУuk_UA
dc.subjectоргани суддівського врядуванняuk_UA
dc.subjectсуб’єкти законодавчої ініціативиuk_UA
dc.subjectВища рада правосуддяuk_UA
dc.subjectВища кваліфікаційна комісія суддівuk_UA
dc.subjectвзаємодіяuk_UA
dc.subjectконсультативний висновокuk_UA
dc.subjectекспертиза законопроектівuk_UA
dc.subjectзаконотворчий процесuk_UA
dc.subjectjudicial authoritiesuk_UA
dc.subjectsubjects of legislative initiativeuk_UA
dc.subjectHigh Council of Justiceuk_UA
dc.subjectHigh Qualification Commission of Judgesuk_UA
dc.subjectinteractionuk_UA
dc.subjectadvisory opinionuk_UA
dc.subjectexamination of draft lawsuk_UA
dc.subjectlaw-making processuk_UA
dc.titleПроблеми взаємодії органів суддівського врядуванняuk_UA
dc.title.alternativeProblems of Interaction Between Judicial Authoritiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми правознавства 2022 рік Випуск 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Теремецький.PDF389.8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.