Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/3920
Назва: Підприємництво на національному та регіональних ринках послуг України: сучасні тенденції та фактори розвитку
Інші назви: Entrepreneurship at the national and regional service markets in Ukraine: modern trends and development factors
Автори: Мельник, Алла
Melnyk, Alla
Ключові слова: підприємництво
сфера послуг
національний, галузеві, регіональні ринки послуг
глобальні тенденції
ендогенні і екзогенні фактори підприємництва
середовище підприємництва
тенденції розвитку підприємництва
Дата публікації: 2016
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Мельник, А. Підприємництво на національному та регіональних ринках послуг України: сучасні тенденції та фактори розвитку [Текст] / Алла Мельник // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2016. - Вип. 1. - С. 7-21.
Короткий огляд (реферат): Піднято проблему підприємництва у сфері послуг. Визначено категорійний апарат дослідження, опираючись на який, проведено наукові розвідки щодо розвитку підприємництва на національному, галузевих і регіональних ринках послуг України. Розвиток підприємництва розглянуто на основі: а) обраних індикаторів, які доступні в українській статистиці;б) через призму трьох складових: зростання, структурні зміни, інновації та зміна якості. Виявлено, що на розвиток підприємництва роблять вплив як екзогенні, так і ендогенні фактори. Зокрема, це глобальні тенденції у сфері послуг, які відображені на підприємництві на національному і регіональних ринках послуг, та фактори внутрішнього (українського) середовища функціонування ринку послуг. До глобальних тенденцій, які презентують зовнішнє середовище, віднесено: транснаціоналізацію світового ринку послуг, посилення взаємозв’язку між підприємництвом на ринку послуг і іншими видами економічної діяльності, диференціацію попиту на послуги, прискорене зростання ІСТ-послуг, виокремлення основних галузевих кластерів, до факторів внутрішнього середовища – розвантаження державного сектору, структурні зрушення у споживанні і попиті на послуги, модернізацію інституціонального базису економіки, децентралізацію фінансової (фіскальної) бази розвитку тощо. Виявлено такі тенденції розвитку підприємництва у сфері послуг: зміни в концентрації підприємництва в певних видах економічної діяльності; виникнення нових типів відносин та інститутів на ринку послуг (лізингу, франчайзингу, аутсорсингу тощо); деяку активізацію інноваційної діяльності; збільшення частки фактично діючих підприємств щодо зареєстрованих; позитивні тенденції в нарощуванні кількості підприємств сфери послуг у значній частині регіонів України; збільшення кількості непрофільних підприємств, що виражає процес сервісизації економіки; зростання конкуренції підприємництва в окремих видах економічної діяльності; розвиток підприємництва в традиційно публічних видах послуг. Означені тенденції підтверджено емпірично на основі статистичних спостережень Державної служби статистики України та розрахунків автора. Виявлено бар’єри активізації підприємництва в Україні загалом та в окремих видах діяльності. Зроблено висновок, що з метою посилення позитивного тренда розвитку підприємництва необхідно покращити середовище його зародження і функціонування, насамперед удосконалення чинної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; підвищення вартості робочої сили, а відтак доходів громадян, що б дало змогу здійснювати нагромадження для започаткування бізнесу.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/3920
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2016 Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Мельник А..pdf496.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.