Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38316
Назва: INCLUSIVE BUDGETING: THEORETICAL ASPECTS, PREREQUISITES AND NECESSITY FOR ITS IMPLEMENTATION IN UKRAINE
Інші назви: ІНКЛЮЗИВНО ОРІЄНТОВАНЕ БЮДЖЕТУВАННЯ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ, ПЕРЕДУМОВИ ТА НЕОБХІДНІСТЬ ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ
ИНКЛЮЗИВНО ОРИЕНТИРОВАННОЕ БЮДЖЕТИРОВАНИЕ: ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ, ПРЕДПОСЫЛКИ И НЕОБХОДИМОСТЬ ВВЕДЕНИЯ В УКРАИНЕ
Автори: Lobodina, Zoryana
Lopushniak, Halyna
Kizyma, Tetyana
Lуvdar, Marta
Ключові слова: budgetary inclusion
budgeting
budgeting technologies
program-targeted budgeting
participatory budgeting
gender-based budgeting
inclusive budgeting
бюджетна інклюзія
бюджетування
технології бюджетування
програмно-цільове бюджетування
партиципаторне бюджетування
гендерно орієнтоване бюджетування
інклюзивно орієнтоване бюджетування
Дата публікації: 2020
Видавництво: Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», Харків, Україна
Бібліографічний опис: Lobodina, Z. Inclusive budgeting: theoretical aspects, prerequisites and necessity for its implementation in Ukraine [Текст] / Lobodina Z., Lopushniak H., Kizuma T., Lyvdar M. // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. – 2020. – Вип. 2 (33). – С. 463–472.
Короткий огляд (реферат): Із метою забезпечення соціально-економічного розвитку України на основі концепції сталого інклюзивного зростання доведено необхідність запровадження технології інклюзивно орієнтованого бюджетування, яка би враховувала переваги практичного використання програмно-цільового, партиципаторного та гендерно орієнтованого бюджетування. Серед основних ознак інклюзивно орієнтованого бюджетування виокремлено: наявність законодавчо затверджених правил, норм і процедур, які дозволяють максимально повно залучити громадян до наповнення бюджетів різних рівнів на основі принципу прогресивного оподаткування та забезпечити їм рівні можливості доступу до отримання суспільних послуг; максимально можливе залучення членів соціуму до формування бюджетних програм, на основі яких визначаються видатки бюджетів, а також до контролю за їхнім виконанням, включаючи процедуру звітування. Запропоновано трактування понять «бюджетна інклюзія» та «інклюзивно орієнтоване бюджетування». Зокрема, бюджетна інклюзія трактується авторами як всебічний доступ усіх стейкхолдерів до формування та використання бюджетних ресурсів через впровадження інноваційних технологій бюджетування. Інклюзивно орієнтоване бюджетування визначено як технологію управління бюджетними ресурсами, яка відображає спосіб впливу методів, форм, інструментів, важелів бюджетного механізму на розподільні відносини, полягає у забезпеченні відповідності результатів формування і використання бюджетних ресурсів пріоритетам соціально-економічного розвитку держави, ґрунтується на рівних можливостях доступу населення до суспільних послуг, активній участі усіх зацікавлених сторін у бюджетних процедурах та гармонізації інтересів держави і громадян. До основних елементів інклюзивно орієнтованого бюджетування віднесено: бюджетні програми; результативні показники оцінювання виконання бюджетних програм; виконавців бюджетних програм; ініціативних, активних, фінансово грамотних громадян; бюджет участі (партиципаторний бюджет). Визначено основні етапи інтеграції інклюзивних аспектів у бюджетний процес: проведення інклюзивного бюджетного аналізу (аналізу бюджетних запитів, бюджетних програм та стану їхнього фінансування, бюджетів із метою визначення проблем нерівномірного доступу громадян до бюджетних ресурсів і суспільних послуг); формування цілей та рекомендацій щодо посилення інклюзії; внесення змін до бюджетних запитів, бюджетних програм, бюджетів; моніторинг і оцінювання результатів внесених змін до бюджетних запитів, бюджетних програм, бюджетів. In order to ensure the socio-economic development of Ukraine on the basis of the concept of inclusive sustainable growth, the necessity of introducing technology of inclusive budgeting, which would take into account the benefits of practical use of program-targeted, participatory and gender-based budgeting, has been proved. The main features of inclusive budgeting include: existence of legislatively approved rules, norms and procedures that maximally involve citizens into filling budgets of different levels on the basis of the principle of progressive taxation and provide them with equal access possibilities to public services; maximize the involvement of society members in formulation of the budget programs on the basis of which budget expenditures are determined, as well as in monitoring their implementation, including the reporting procedure. Interpretation of the terms «budgetary inclusion» and «inclusive budgeting» is proposed. In particular, budgetary inclusion is interpreted by the authors as comprehensive access for all stakeholders to formation and use of budgetary resources through the introduction of innovative budgeting technologies. Inclusive budgeting is defined as a technology of budgetary resources management, which reflects the way of influence of the methods, forms, tools, key factors of the budgetary mechanism on distributive relations, is to ensure that the results of formation and use of budgetary resources are priorities of the socio-economic development of the state, based on equal opportunities of population access to public services, active involvement of all stakeholders in budgetary procedures and harmonization of interests of the state and citizens. The main elements of inclusive budgeting include: budget programs; performance indicators for evaluating the implementation of budget programs; budget program executors; initiative, active, financially competent citizens; participatory budgeting. The main stages of integration of inclusive aspects in the budget process are defined: carrying out inclusive budget analysis (analysis of budget requests, budget programs and the state of their financing, budgets in order to identify problems of unequal access of citizens to budgetary resources and public services); formulation of the goals and recommendations to enhance inclusion; making changes to budget requests, budget programs, budgets; monitoring and evaluation of the results of changes made to budget requests, budget programs, budgets.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38316
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
207201-466626-1-PB.pdf431.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.