Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/36265
Назва: Вплив державного боргу на економічний розвиток країни
Інші назви: Impact of the government debt on economic development of country
Автори: Маршалок, Тарас
Мороз, Іванна
Marshalok, Taras
Moroz, Ivanna
Ключові слова: ВВП
неплатоспроможність країни
структура боргу
бюджетні витрати
видатки
класифікація
ефективність
боргова стратегія
state debt
economic development
GDP
insolvency of the country
structure of debt
budget expenditures
Дата публікації: 2019
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Маршалок, Т. Вплив державного боргу на економічний розвиток країни [Текст] / Тарас Маршалок, Іванна Мороз // Світ фінансів. - 2019. - Вип. 2. - С. 23-36.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Розкрито вплив державного боргу на економічний розвиток держави. Встановлено, що збільшення державного боргу може мати негативний, нейтральний або позитивний вплив на економічний розвиток країни. Не можна однозначно стверджувати, що великий кредит забезпечить суттєве зростання; все залежить від того, як витрачають державні гроші. Однакова сума коштів, витрачених урядами різних країн, має абсолютно різне значення для внутрішнього розвитку і динаміки державного боргу, зокрема, через відмінність в розмірах ВВП і структурі державних запозичень, наявність тіньової економіки. Постійно зростаючий показник співвідношення державного боргу до ВВП призводить до неплатоспроможності країни, загрожує зменшенням довіри до неї на міжнародних фінансових ринках, збільшує витрати на обслуговування боргу. Наслідком збільшення заборгованості може бути сповільнення економічного розвитку і зростання інфляції. Головним чинником зростання державного боргу є збільшення бюджетних витрат і, як наслідок, – бюджетний дефіцит. Загалом важливим є розуміння причин збільшення державного боргу і визначення його оптимальної величини для країни. Мета – поглибити теоретичні засади і прикладні аспекти управління зовнішнім державним боргом, визначити особливості створення цілісного ефективного механізму управління ним в контексті формування та реалізації боргової стратегії України та його вплив на економіку. Результати. Запропоновано змінити структуру державних видатків, що передбачає збільшення їх частки на розвиток. Принциповим є те, щоб в їх структурі переважали видатки на інноваційність і підприємництво. Також необхідне повне й ефективне використання ресурсів міжнародних фондів. Cистемної та послідовної підтримки потребує підприємництво, яке стимулюватиме економічний розвиток, а це вимагає стабільних у тривалому періоді умов функціонування підприємств. Економічно виправданими є не зовнішні позики, а внутрішні запозичення. У такому разі борги не збільшують грошову базу, й оборот фінансових коштів здійснюється в межах держави. Перспективи. Необхідно забезпечити дисципліну доходів і видатків державних фінансів поряд із одночасним спрощенням системи фіскальних обтяжень, щоб збільшити дієвість їх виконання. Introduction. An increase in public debt may have a negative, neutral or positive impact on the country's economic development. A big loan does not mean big growth; it all depends on how the public money is spent. The same amount of money spent by governments from different countries has a different meaning for domestic development and the dynamics of public debt. The reasons are differences in the size of GDP, the structure of government borrowings, the shadow economy. Purpose. The objective of this paper is to deepen the theoretical backgrounds and applied aspects of influence of the public debt on the economic development of the country. Methods. In the research process, a set of research methods and approaches were used: systemic, structural-functional, comparisons and others. Results. The problem of a high level of public debt is acute in many countries throughout the world, including Ukraine. Nobody can say for sure whether a high public debt holds back the country's economic development. Theoretically, economically weaker countries, having regard to the financial constraints and economic needs, should have a higher level of public debt in relation to GDP than countries with high levels of development. However, comparing the data on the ratio of public debt and GDP in the EU, it can be noted the following: the higher indicators in the more developed countries of the EU. The latter, in fact, are the largest lenders of the world economy and at the same time have the largest volumes of the public debt both in absolute terms and in relation to GDP. As a result of the unsatisfactory financial state of the public sector, household saving goes to the repayment of the higher-level commitments, and not for the financing of the development of companies. This is especially problematic if we look at the situation of future generations – they will have less capital at their disposal. Public debt is a reduction in future revenues; hence, it is an intergenerational problem. Conclusions. It is possible to make proposals that will have a significant impact on the growth of the economy and the reduction of the public debt: – internal borrowing but not the external loans are economically justified. In this case, the debts do not increase the money base and the turnover of funds is carried out within the state; – entrepreneurship requires the systematic and consistent support that will stimulate the economic development, which needs stable business conditions in the long run.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/36265
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 2 2019 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Маршалок.pdf5.73 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.