Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/31564
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorWu, Maoguo-
dc.date.accessioned2018-10-20T11:13:42Z-
dc.date.available2018-10-20T11:13:42Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationWu, М. Signalling in the Stock Markets: Evidence from Juventus FC [Text] / Maoguo Wu // Journal of european economy. - 2012. - Vol. 11, Special iss. - Р. 508-537.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/31564-
dc.description.abstractIn the paper, we examine the key drivers of the stock prices of a publicly traded football club, Juventus Football Club, one of the leading football clubs in the Italian Serie A. The underlying financial theory that we apply and test is the news model, which states that changes in the stock prices are the results of the emergence of the unexpected new public information. When applying it to sport industries, it can be understood that unexpected match results affect stock price of the club. In addition, by bringing the reversed news model into the paper, we test whether major corporate governance related events have any explanatory effect on stock prices.uk_UA
dc.publisherTNEUuk_UA
dc.titleSignalling in the Stock Markets: Evidence from Juventus FCuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 11 Спецвипуск 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Wu.pdf454.96 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.