Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/31551
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorMarchini, Andrea-
dc.contributor.authorDiotallevi, Francesco-
dc.contributor.authorFioriti, Linda-
dc.date.accessioned2018-10-20T09:17:41Z-
dc.date.available2018-10-20T09:17:41Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationMarchini, A. The Analysis of Competitive Interdependencies Through «Social Network Analysis»: the Case Study of Extra-Virgin Olive Oil [Text] / Andrea Marchini, Francesco Diotallevi, Linda Fioriti // Journal of european economy. - 2012. - Vol. 11, Special iss. - Р. 251-266.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/31551-
dc.description.abstractThis paper aims to analyze, utilizing scanner data, the relationships of competitive interdependency in the extra-virgin olive oil sector in Italy. One of the most important aspects of the competitiveness analysis is the concept of competitive interdependency, as the competitive performances of a product depend upon the number of competitors on the same shop shelf. The «Social Network Analysis» (SNA) has been applied to investigate these interdependencies by elaborating extra-virgin olive oil sales data from a national level survey. The SNA methodology has provided a useful tool to analyse the competitive relationships between each selected extra-virgin olive oil brand and the oth- ers on the same shop shelf. The conclusions aim to discuss the results of the study, which has provided useful information about high quality Italian olive oil segments, and to evaluate future opportunities and actual limits of this new methodology to approach the analysis of competitive brand networks.uk_UA
dc.publisherTNEUuk_UA
dc.subjectSocial Network Analysis (SNA)uk_UA
dc.subjectextra-virgin olive oil marketuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.titleThe Analysis of Competitive Interdependencies Through «Social Network Analysis»: the Case Study of Extra-Virgin Olive Oiluk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 11 Спецвипуск 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Marchini.pdf212.43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.