Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/30926
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАдамів (Шумська), Світлана Євгенівна-
dc.contributor.authorБучинська, Тетяна Володимирівна-
dc.date.accessioned2018-07-20T13:35:38Z-
dc.date.available2018-07-20T13:35:38Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationШумська С. Є. Використання кейс-методу у професійному навчанні / С. Є. Шумська, Т. В. Бучинська // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". - 2013. - № 2. - С. 277-280uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/30926-
dc.descriptionThe article is devoted to the problem of discovering new methods of professional training, and to the formation of a highly developed personality that corresponds to the society demands. The authors highlight the given problem and provide the detailed analysis of one of the most effective methods of situational training which is called the case-method. According to the article, there is more than one right solution in real situations. That is why it has been proven that the main feature of case-studying method deals with the individual knowledge that is gained from life experience and even intuition. In the research it was found that knowledge perception and skills development are the result of active individual problem solving that effects the creative acquisition of professional knowledge, skills and intelligence development. The case-method is characterized as a specific practical method of the teaching process, and, as a consequence, educational tasks and abilities are focused in the developed method. Some research literature states that professional case-method training stimulates student activity and learning motivation. Additionally, this training method improves teacher performance without extra cost. As a result, the knowledge is not only transmitted, as in the process of traditional teaching methods, but the students are taught and given a special ability to cope with the unique and unusual situations, focusing on skills of analysis and decision making.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі пошуку нових ефективних методик фахової підготовки, формуванню всебічно розвиненої особистості, яка повинна задовольняти потреби суспільства. В статті розглянуто кейсметод як специфічний метод навчання, що спрямований на формування різного виду вмінь та розвиток навичок, необхідних для висококваліфікованих спеціалістів.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХмельницький: ХІСТuk_UA
dc.subjectактивне навчання,метод кейсів, навички, професійне навчанняuk_UA
dc.subjecteducation, active learning,the method of case studies, professional traininguk_UA
dc.titleВикористання кейс-методу у професійному навчанніuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ХМ 2013.pdfВикористання кейс-методу у професійному навчанні245.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.