Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/28963
Назва: Клієнтоорієнтовані підходи у роздрібному банківському кредитуванні
Інші назви: Client-oriented approaches in retail bank lending
Автори: Кириленко, Сергій
Kyrylenko, Serhiy
Ключові слова: роздрібне банківське кредитування
банківський маркетинг
клієнтоорієнтоване банківське обслуговування
debt finance
capital financing
linear programming
local borrowing
financial capacity
Дата публікації: 2017
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Кириленко, С. Клієнтоорієнтовані підходи у роздрібному банківському кредитуванні [Текст] / Сергій Кириленко // Світ фінансів. - 2017. - Вип. 4. - С. 166-177.
Короткий огляд (реферат): Узагальнено сучасні тенденції роздрібного кредитування українськими банками, відзначено позитивні зміни, які відбулися за останні роки у кредитуванні фізичних осіб. Зроблено акцент на важливості клієнтоорієнтованого банківського обслуговування. Виявлено елементи клієнтоорієнтованих підходів у споживчому кредитуванні, кредитуванні готівкою, авто- та іпотечному кредитуванні, у застосуванні банками партнерських програм. Зазначено основні перешкоди для подальшого розвитку роздрібного кредитування, обґрунтувано напрямки активізації роздрібного банківського кредитування. Introduction. Crisis phenomena in the Ukrainian economy negatively affected the consumer market, caused a decrease in the population's demand for credit products of banks. However, over the past two years, an increase in the retail lending portfolio has taken place, which is evidence of a certain improvement in the socio-economic situation, the improvement of the banking system, the growth of income of citizens and the restoration of their confidence in banks. In such conditions, the task is to consolidate positive trends in retail lending, including by applying client-oriented approaches to banking. Purpose. The purpose of the article is to summarize the current practice of retail lending by Ukrainian banks, identify elements of client-oriented approaches in retail lending and substantiate ways to improve them. Results. The practice is analyzed and tendencies of retail lending in Ukraine are identified, the main problems that hinder its development are identified. The emphasis is on the positive impact on retail lending of the Law of Ukraine “On Consumer Lending”. The elements of application of client-oriented approaches in retail lending are generalized. Conclusions. The article substantiates the conclusion on how to improve client-oriented approaches in retail lending: taking into account the needs of clients in full measure; improvement of banking services; development of remote sales channels; simplification of lending conditions; increasing customer loyalty; application of stimulating tools; ensuring the availability and transparency of banks; distribution of affiiiate programs for lending.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/28963
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 4 2017 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кириленко.pdf198.72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.