Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2646
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗаклекта-Берестовенко, Олена-
dc.contributor.authorІванова, Анна-
dc.contributor.authorZaklekta-Berestovenko, Olena-
dc.contributor.authorIvanova, Anna-
dc.date.accessioned2016-09-09T12:44:16Z-
dc.date.available2016-09-09T12:44:16Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЗаклекта-Берестовенко, О. Проблема децентралізації бюджетних повноважень в теорії і практиці [Текст] / Олена Заклекта-Берестовенко, Анна Іванова // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2015. - Вип. 4. - С. 74-83.uk_UA
dc.identifier.issn1993-0240-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2646-
dc.description.abstractДоведено необхідність здійснення бюджетної децентралізації в контексті досягнення оптимальності пропорцій перерозподілу фінансових ресурсів держави. З’ясовано сутність поняття “децентралізація” згідно з різними економічними концепціями та зроблено висновок про те, що децентралізація передбачає передачу певної частини повноважень від вищого рівня влади до нижчих рівнів. Запропоновано авторське визначення терміна “децентралізація бюджетних повноважень” як делегування повноважень у сфері формування та використання фінансових ресурсів від центральних органів влади до органів місцевої влади зі збереженням фінансової відповідальності. Проведено ретроспективний аналіз процесів децентралізації державного управління та фінансових ресурсів у європейських країнах. Розглянуто праці провідних вітчизняних та зарубіжних науковців стосовно дослідження процесів децентралізації та виділено основні характерні риси останніх. Обґрунтовано економічний зміст бюджетного федералізму як механізму узгодження інтересів учасників бюджетного процесу. Здійснено аналіз основних теорій бюджетного федералізму з точки зору можливостей їх застосування в сучасних умовах, а саме: позитивну та нормативну. Суть нормативної теорії полягає у дослідженні розподілу управлінських функцій між різними рівнями влади. Позитивна теорія бюджетного федералізму передбачає не лише розподіл повноважень між різними рівнями влади, але й визначення оптимального рівня податкового навантаження на фінансово автономні регіони, які конкурують між собою. Виділено основні складові бюджетного федералізму, а саме: 1) чітке розмежування повноважень між рівнями влади; 2) урегулювання вертикальних та горизонтальних дисбалансів за допомогою системи міжбюджетних трансфертів; 3) наділення відповідних рівнів влади достатніми обсягами фінансових ресурсів. Досліджено окремі положення теорії бюджетної децентралізації Ч.Тібо, В. Оутса та Р . Масгрейва. Визначено головні переваги та можливі недоліки здійснення децентралізації бюджетних повноважень. Доведено, що децентралізація бюджетних повноважень сприятиме підвищенню ефективності використання фінансових ресурсів держави та оперативності у прийнятті рішень територіального значення.uk_UA
dc.publisherЕкономічна думкаuk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectбюджетні повноваженняuk_UA
dc.subjectбюджетна деценралізаціяuk_UA
dc.subjectбюджетний федералізмuk_UA
dc.subjectсуспільні благаuk_UA
dc.subjectфінансові ресурсиuk_UA
dc.titleПроблема децентралізації бюджетних повноважень в теорії і практиціuk_UA
dc.title.alternativeThe problem of decentralization of budgetary authority: theory and practiceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2015 Випуск 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Заклекта -Берестованко О..pdf388.8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.