Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/25769
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОмецінська, Ірина-
dc.contributor.authorПочинок, Наталія-
dc.contributor.authorOmetsinska, Iryna-
dc.contributor.authorPochynok, Nataliia-
dc.date.accessioned2018-01-29T10:44:11Z-
dc.date.available2018-01-29T10:44:11Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationОмецінська, І. Проблемні аспекти ціноутворення у вітчизняних підприємствах [Текст] / Ірина Омецінська, Наталія Починок // Вісник Тернопільського національного економічного університету. - 2017. - Вип. 3. - С. 75-86.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/25769-
dc.description.abstractПредметом дослідження є теоретико-методичні засади ціноутворення на вітчизняних підприємствах. В ході дослідження використано загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання, серед яких узагальнення та систематизації, індукції та дедукції, системного підходу, аналогії. Досліджено економічну сутність ціни та запропоновано її трактування як грошового еквівалента одиниці продукції (роботи, послуги), який показує величину її корисності та за який продавець погоджується її продати, а покупець – купити. Визначено фактори, які впливають на ціноутворення, та запропоновано розподіляти їх за групами: зовнішні та внутрішні; фактори, що контрольовані підприємством, частково контрольовані підприємством, неконтрольовані підприємством; фактори, що знижують ціну, фактори, що її підвищують. До складу внутрішніх факторів, які за своєю природою є контрольованими підприємством, віднесено: собівартість продукції (робіт, послуг); облікову політику підприємства; післяпродажне обслуговування; використання обмежених ресурсів; якість продукції; бренд; територіальне розміщення. До зовнішніх факторів включено: попит на продукцію; обсяг продукції на ринку; якість та ціни на продукцію у конкурентів; ціни на аналогічну продукцію; надання переваги покупцем високій якості чи низькій ціні; сезонність попиту; податкову систему; відсоткову ставку; вид ціни; платоспроможність населення; стан економіки країни. Запропоновано етапи процесу ціноутворення, серед яких: виявлення зовнішніх та внутрішніх чинників та їх групування в розрізі запропонованих груп; вивчення державної цінової політики; розрахунок мінімальної та вихідної ціни продукції за витратними методами на основі інформації, що формується в системі бухгалтерського обліку; розрахунок ціни продукції за різними методами; встановлення ціни та аналіз діапазону її можливих змін; контроль за обґрунтованістю ціни та дотриманням законодавства. Розкрито порядок застосування витратних методів ціноутворення. Визначено основні проблеми, що призводять до викривлення собівартості продукції (робіт, послуг), а саме: неправильно обрана облікова політика; недосконалість та суперечність норм нормативно-правових актів; неправильний розподіл непрямих витрат; наявність тіньових витрат; неправомірне завищення витрат.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectцінаuk_UA
dc.subjectціноутворенняuk_UA
dc.subjectфактори впливу на ціноутворенняuk_UA
dc.subjectметоди ціноутворенняuk_UA
dc.subjectвитратні методи ціноутворенняuk_UA
dc.subjectсобівартість продукції (робіт, послуг)uk_UA
dc.titleПроблемні аспекти ціноутворення у вітчизняних підприємствахuk_UA
dc.title.alternativeConcern areas of pricing at domestic enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2017 Випуск 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Омецінська І..pdf272.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.