Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/2499
Назва: Контент фахової освіти: аналіз, оцінка, перспективи розвитку
Інші назви: Content of professional education: analysis, estimation, development prospects
Автори: Гаращук, Олена Василівна
Куценко, Віра Іванівна
Garashchuk, Olena Vasylivna
Kutcenko, Vira Ivanivna
Ключові слова: модернізація
інновація
освітня сфера
якість освіти
моніторинг
modernization
innovation
educational sphere
quality of education
monitoring
Дата публікації: 2016
Видавництво: Тернопільський національний економічний університет
Бібліографічний опис: Гаращук, О. В. Контент фахової освіти: аналіз, оцінка, перспективи розвитку [Текст] / Олена Василівна Гаращук, Віра Іванівна Куценко // Економічний аналіз : зб. наук. праць / Тернопільський національний економічний університет; редкол.: В. А. Дерій (голов. ред.) та ін. – Тернопіль : Видавничо-поліграфічний центр Тернопільського національного економічного університету «Економічна думка», 2016. – Том 24. – № 1. – С. 7-15. – ISSN 1993-0259.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Розкривається важливість фахової (вищої) освіти в житті суспільства, країни і кожного її жителя. Зазначається, що контент фахової освіти наповнюється багатьма показниками. Наводяться основні з них, що характеризують нинішній стан освітньої сфери. При цьому зазначається, що професійна освіта має бути якісною та неперервною. На основі аналізу основних показників розвитку вищої освіти робиться висновок, що практично всі вони мають тенденцію до зниження, а найвищі темпи зниження притаманні показникам кількості студентів. Підкреслюється, що найгострішою проблемою залишається ресурсне забезпечення галузі, яке негативно впливає на якість освітніх послуг і підготовки кадрів. Зазначається, що покращенню ситуації сприяє модернізація освітнього процесу, в тому числі на основі принципів державно-приватного партнерства. Мета. Метою проведеного дослідження є розробка науково-методологічних засад оцінки стану розвитку фахової (вищої) освіти, виявлення існуючих проблем та обґрунтування шляхів їх подолання у контексті розбудови економіки знань. Метод (методологія). Під час дослідження використані наступні методи: монографічний, аналізу та синтезу, балансовий, метод екстраполяції, моделювання тощо. Так завдяки монографічному методу було досліджено, хто з науковців і якою мірою здійснював аналіз стану фахової освіти в Україні та які у попередніх дослідженнях були виявлені позитивні та негативні тенденції розвитку цієї ланки освітньої сфери. У процесі роботи за допомогою методів аналізу та синтезу оцінено мережу навчальних закладів, які здійснюють фахову підготовку, виявлено зміни в кількості та структурі вищих навчальних закладів, чисельності студентів у них. Досить широко ці методи також використані при оцінці фінансового забезпечення освітньої сфери загалом і вищої її ланки, зокрема балансовим методом скористалися при моделюванні можливих майбутніх змін у наборі студентського контингенту до вищих навчальних закладів в умовах демографічної кризи в Україні. Результати. У роботі охарактеризовано перспективи розвитку фахової освіти, спрямовані на подолання проблем, на забезпечення подальшої модернізації, варіативності, тісного зв'язку із суспільством. У числі найважливіших інструментів пропонуються інноваційні технології, які мають стати вирішальним чинником підвищення ефективності освітнього процесу, сприяти зростанню привабливості фахової освіти для молоді. Introduction. The article reveals the importance of professional higher education in the society, the country and each of its residents. It is noted that the content of professional education is filled with a number of indicators. frames. It is noted that the improvement of the situation contributes to the modernization of the educational process. It should be done on the basis of public and private partnership. Purpose. The aim of the research is to develop scientific and methodological foundations of assessment of the state of professional higher education, to identify the existing problems and to justify the ways of their overcoming in the context of the development of economy of knowledge. Method (methodology). The study has used the following methods: monographic method, method of analysis and synthesis, method of balance, method of extrapolation, method of modeling, etc. Professional education in Ukraine and the results are analyzed on the basis of monographic method. With the help of methods of analysis and synthesis, it is assessed the existing network of educational institutions offering professional training and revealed changes in the amount and structure of higher education institutions, the number of students. These methods are also used in assessing the financial security of the educational sphere in general, and its highest level in particular. Equity method is used in the simulation of possible future changes in the set of the student in higher education institutions in terms of the demographic crisis in Ukraine. Results. The paper suggests promising directions of development of professional education. Their task is to overcome the existing problems of evelopment, to ensure further modernization, variability and its close links with the community. Among the most important tools we propose the innovative technologies, which have become an important factor in increasing the efficiency of the educational process, enhance the attractiveness of vocational education for young people.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/2499
ISSN: 1993-0259
Розташовується у зібраннях:Економічний аналіз. 2016 рік. Том 24. № 1.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3.pdf710.32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.