Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/22606
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОстапчук, Вікторія-
dc.contributor.authorOstapchuk, Victoria-
dc.date.accessioned2017-09-19T14:56:31Z-
dc.date.available2017-09-19T14:56:31Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationОстапчук, В. Аналіз стану та перспектив фінансової децентралізації в Тернопільській області [Текст] / Вікторія Остапчук // Світ фінансів. - 2017. - Вип. 2. - С. 54-61.uk_UA
dc.identifier.issn1818-5754-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/22606-
dc.description.abstractЗдійснено аналіз доходів місцевих бюджетів Тернопільської області в цілому та доходів місцевих бюджетів об’єднаних територіальних громад і міста Тернополя зокрема. Проаналізовано динаміку доходів місцевих бюджетів Тернопільської області та їх основних джерел. Акцентовано, що реформа з фінансової децентралізації є однією з ключових, що дасть змогу побудувати сучасну систему управління державою і створить умови для розвитку громадянського суспільства. Виокремлено проблеми, пов’язані з перекладанням значної кількості видатків з рівня держави на місцеві бюджети. Introduction. At the present stage, Ukraine is steadfastly concentrating its efforts on fulfilling its international legal obligations, including on issues of development of local and regional democracy. An important role in these processes is played by the reform of local self-government and territorial organization of power in accordance with the basic provisions of the European Charter of Local Self-Government, which has become an integral part of the national legislation in this area. Purpose. The purpose of the study is to analyze the actual revenues of local budget revenues of the Ternopil region as a whole and the combined territorial communities and the city of Ternopil in particular. In addition, the task of analyzing the dynamics of individual sources of local budget revenues and determining the possible problems of budget formation in 2017 is set. Results. Summarizing the study, it should be noted that as a result of the decentralization reform, the system of financing has been changed in the country, and tools have been created that allow local authorities to effectively address and prevent problems on the ground. Conclusion. The further introduction of a decentralization policy should become an effective factor in stabilizing the socio-economic situation, overcoming the financial crisis, overcoming the contradictions between different levels of government, organizing relations between the center, regions and territorial communities on the basis of the division of responsibilities and competences, as well as partnerships in the area of providing citizens Ukraine with state and local benefits, and to increase the efficiency of using budget funds at all levels of government.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectфінансова децентралізаціяuk_UA
dc.subjectдержавний бюджетuk_UA
dc.subjectмісцеве самоврядуванняuk_UA
dc.subjectмісцеві бюджетиuk_UA
dc.subjectдоходи місцевих бюджетівuk_UA
dc.subjectподаткові та неподаткові надходженняuk_UA
dc.subjectdecentralizationuk_UA
dc.subjectfinancial decentralizationuk_UA
dc.subjectstate budgetuk_UA
dc.subjectlocal self-governmentuk_UA
dc.subjectlocal budgetsuk_UA
dc.subjectlocal budget revenuesuk_UA
dc.subjecttax and non-tax revenuesuk_UA
dc.titleАналіз стану та перспектив фінансової децентралізації в Тернопільській областіuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of the state and prospects of financial decentralization in the Ternopil regionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 2 2017 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Остапчук В..pdf284.25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.