Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/12606
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФурман, Анатолій В.-
dc.contributor.authorFurman, Anatoliy V.-
dc.date.accessioned2017-02-10T13:21:33Z-
dc.date.available2017-02-10T13:21:33Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationФурман, А. В. Типи наукових шкіл та умови їх ефективного функціонування [Текст] / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. - 2014. - № 3. - С. 11-29.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/12606-
dc.description.abstractУ контексті філософсько-методологічного осмислення 3acoбів, чинників і культурних форм виникнення, розвитку, функціонування і занепаду наукових шкіл соціогуманітарного зорієнтування детально описані достатні умови їх ефективного пошуково-дослідницького діяння (лідер, науковий підрозділ, системна освітня робота, методологічні семінари, періодичне видання), структурно-рольова організація (керівник, наступники, учні, прибічники) спільної пізнавальної творчості, що уможливлюють виконання чотирьох основних завдань: продукування нового знання, здійснення освітньої підготовки науковців, оптимізацію процесів і результатів індивідуальних та колективних зусиль, асиміляцію здобутих знань у культуру та її збагачення. Окремо підкреслена виняткова значущість у постанні вказаної школи опонентського кола у взаємодоповненні його двох сегментів - професійного (локально-ділового) і соціокультурного, цивілізаційного (глобального). Вперше обґрунтована протошкола як первинний етап у розвитку науки, що трансформувалася у дисциплінарну або традиціоналістську модель, а також охарактеризовані пріоритетні цілі, сутнісні ознаки та особливості функціонування трьох відомих типів шкіл (науково-освітня, дослідницький колектив, новий напрям) та окреслені контури школи четвертого - парадигмального - покоління. Головна увага зосереджена на логіко-предметній фундаментальності їхніх дослідницьких програм та їх центральної ланки - категорійного профілю школи, на соціокультурній збалансованості у груповій пізнавальній творчості авторитету та учнівства, знань і домагань, інтелекту і вчинення, мудрості й повсякденного досвіду. In the context of philosophical-methodological compre¬hension of means, factors and cultural forms of emergence, development, functioning and decline of scientific schools of socio-humanitarian orientation the conditions of their efficient search-research action (leader, scientific department, system educational work, methodological seminars, periodicals), structural-role organization (head, successors, pupils, followers) of mutually cognitive creative work, which make possible the completion of four main tasks: production of new knowledge, fulfillment of educational training of a scientist, optimization of processes and results of individual and collective efforts, assimilation of acquired knowledge into culture and its enrichment have been described. The exceptional significance in the becoming of men¬tioned school of opponent circle in complementarity of its two segments - professional (local-business) and sociocultural, civilizational (global) has been separately stressed. For the first time the proto-school as an original stage in the development of science, which has been transformed into disciplinary or traditionalist model has been substantiated; also the priority aims, essential features and peculiarities offunctioning of three known types of school (scientific- educational, research team, new direction) have been characterized, and the profile of school of the fourth - paradigmal - generation has been outlined. The main attention is paid to the logic-subject fundamentality of their research programs and their central link - categorial profile of school, socio-cultural balance in the group cognitive creativity of authority and followers, knowledge and aspirations, intelligence and action, wisdom and everyday experience.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectнаука як соціальний інститутuk_UA
dc.subjectнаукова школаuk_UA
dc.subjectдослідницька програмаuk_UA
dc.subjectмислесхемаuk_UA
dc.subjectкатегорійний профіль школиuk_UA
dc.subjectкафедраuk_UA
dc.subjectпрофесійне спілкуванняuk_UA
dc.subjectорганізаційно-діяльнісна граuk_UA
dc.subjectлідер наукової школиuk_UA
dc.subjectнаступникuk_UA
dc.subjectученьuk_UA
dc.subjectприбічникuk_UA
dc.subjectопонентське колоuk_UA
dc.subjectпричини занепаду школиuk_UA
dc.subjectпротошколаuk_UA
dc.subjectпрото-соціологіяuk_UA
dc.subjectнауково-освітня школаuk_UA
dc.subjectшкола як дослідницький колективuk_UA
dc.subjectшкола як новий напрям у науціuk_UA
dc.subjectшкола парадигмального типуuk_UA
dc.subjectпсиходинамічна парадигмаuk_UA
dc.subjectфундаментальний освітній експериментuk_UA
dc.subjectнаукова картина світуuk_UA
dc.subjectscience as social institutionuk_UA
dc.subjectscientific schooluk_UA
dc.subjectresearch programuk_UA
dc.subjectthought-schemeuk_UA
dc.subjectcategorial profile of schooluk_UA
dc.subjectdepartmentuk_UA
dc.subjectprofessional communicationuk_UA
dc.subjectorganizational-action gameuk_UA
dc.subjectleader of scientific schooluk_UA
dc.subjectsuccessoruk_UA
dc.subjectpupiluk_UA
dc.subjectfolloweruk_UA
dc.subjectopponent circleuk_UA
dc.subjectreasons of school declineuk_UA
dc.subjectproto-schooluk_UA
dc.subjectproto-sociologyuk_UA
dc.subjectscientific-educational schooluk_UA
dc.subjectschool as a research teamuk_UA
dc.subjectschool as a new direction in scienceuk_UA
dc.subjectschool of paradigmal typeuk_UA
dc.subjectpsycho-dynamical paradigmuk_UA
dc.subjectfundamental educational experimentuk_UA
dc.subjectscientific picture of the worlduk_UA
dc.titleТипи наукових шкіл та умови їх ефективного функціонуванняuk_UA
dc.title.alternativeTypes of Scientific Schools and Conditions of Their Efficient Functioninguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2014. - № 3 (57)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Фурман А..pdf720.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.