Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/12606
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Фурман, Анатолій В. | - |
dc.contributor.author | Furman, Anatoliy V. | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-10T13:21:33Z | - |
dc.date.available | 2017-02-10T13:21:33Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Фурман, А. В. Типи наукових шкіл та умови їх ефективного функціонування [Текст] / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. - 2014. - № 3. - С. 11-29. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/12606 | - |
dc.description.abstract | У контексті філософсько-методологічного осмислення 3acoбів, чинників і культурних форм виникнення, розвитку, функціонування і занепаду наукових шкіл соціогуманітарного зорієнтування детально описані достатні умови їх ефективного пошуково-дослідницького діяння (лідер, науковий підрозділ, системна освітня робота, методологічні семінари, періодичне видання), структурно-рольова організація (керівник, наступники, учні, прибічники) спільної пізнавальної творчості, що уможливлюють виконання чотирьох основних завдань: продукування нового знання, здійснення освітньої підготовки науковців, оптимізацію процесів і результатів індивідуальних та колективних зусиль, асиміляцію здобутих знань у культуру та її збагачення. Окремо підкреслена виняткова значущість у постанні вказаної школи опонентського кола у взаємодоповненні його двох сегментів - професійного (локально-ділового) і соціокультурного, цивілізаційного (глобального). Вперше обґрунтована протошкола як первинний етап у розвитку науки, що трансформувалася у дисциплінарну або традиціоналістську модель, а також охарактеризовані пріоритетні цілі, сутнісні ознаки та особливості функціонування трьох відомих типів шкіл (науково-освітня, дослідницький колектив, новий напрям) та окреслені контури школи четвертого - парадигмального - покоління. Головна увага зосереджена на логіко-предметній фундаментальності їхніх дослідницьких програм та їх центральної ланки - категорійного профілю школи, на соціокультурній збалансованості у груповій пізнавальній творчості авторитету та учнівства, знань і домагань, інтелекту і вчинення, мудрості й повсякденного досвіду. In the context of philosophical-methodological compre¬hension of means, factors and cultural forms of emergence, development, functioning and decline of scientific schools of socio-humanitarian orientation the conditions of their efficient search-research action (leader, scientific department, system educational work, methodological seminars, periodicals), structural-role organization (head, successors, pupils, followers) of mutually cognitive creative work, which make possible the completion of four main tasks: production of new knowledge, fulfillment of educational training of a scientist, optimization of processes and results of individual and collective efforts, assimilation of acquired knowledge into culture and its enrichment have been described. The exceptional significance in the becoming of men¬tioned school of opponent circle in complementarity of its two segments - professional (local-business) and sociocultural, civilizational (global) has been separately stressed. For the first time the proto-school as an original stage in the development of science, which has been transformed into disciplinary or traditionalist model has been substantiated; also the priority aims, essential features and peculiarities offunctioning of three known types of school (scientific- educational, research team, new direction) have been characterized, and the profile of school of the fourth - paradigmal - generation has been outlined. The main attention is paid to the logic-subject fundamentality of their research programs and their central link - categorial profile of school, socio-cultural balance in the group cognitive creativity of authority and followers, knowledge and aspirations, intelligence and action, wisdom and everyday experience. | uk_UA |
dc.publisher | ТНЕУ | uk_UA |
dc.subject | наука як соціальний інститут | uk_UA |
dc.subject | наукова школа | uk_UA |
dc.subject | дослідницька програма | uk_UA |
dc.subject | мислесхема | uk_UA |
dc.subject | категорійний профіль школи | uk_UA |
dc.subject | кафедра | uk_UA |
dc.subject | професійне спілкування | uk_UA |
dc.subject | організаційно-діяльнісна гра | uk_UA |
dc.subject | лідер наукової школи | uk_UA |
dc.subject | наступник | uk_UA |
dc.subject | учень | uk_UA |
dc.subject | прибічник | uk_UA |
dc.subject | опонентське коло | uk_UA |
dc.subject | причини занепаду школи | uk_UA |
dc.subject | протошкола | uk_UA |
dc.subject | прото-соціологія | uk_UA |
dc.subject | науково-освітня школа | uk_UA |
dc.subject | школа як дослідницький колектив | uk_UA |
dc.subject | школа як новий напрям у науці | uk_UA |
dc.subject | школа парадигмального типу | uk_UA |
dc.subject | психодинамічна парадигма | uk_UA |
dc.subject | фундаментальний освітній експеримент | uk_UA |
dc.subject | наукова картина світу | uk_UA |
dc.subject | science as social institution | uk_UA |
dc.subject | scientific school | uk_UA |
dc.subject | research program | uk_UA |
dc.subject | thought-scheme | uk_UA |
dc.subject | categorial profile of school | uk_UA |
dc.subject | department | uk_UA |
dc.subject | professional communication | uk_UA |
dc.subject | organizational-action game | uk_UA |
dc.subject | leader of scientific school | uk_UA |
dc.subject | successor | uk_UA |
dc.subject | pupil | uk_UA |
dc.subject | follower | uk_UA |
dc.subject | opponent circle | uk_UA |
dc.subject | reasons of school decline | uk_UA |
dc.subject | proto-school | uk_UA |
dc.subject | proto-sociology | uk_UA |
dc.subject | scientific-educational school | uk_UA |
dc.subject | school as a research team | uk_UA |
dc.subject | school as a new direction in science | uk_UA |
dc.subject | school of paradigmal type | uk_UA |
dc.subject | psycho-dynamical paradigm | uk_UA |
dc.subject | fundamental educational experiment | uk_UA |
dc.subject | scientific picture of the world | uk_UA |
dc.title | Типи наукових шкіл та умови їх ефективного функціонування | uk_UA |
dc.title.alternative | Types of Scientific Schools and Conditions of Their Efficient Functioning | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Психологія і суспільство 2014. - № 3 (57) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Фурман А..pdf | 720.44 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.