Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/12391
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФурман, Анатолій В.-
dc.contributor.authorFurman, Anatoliy V.-
dc.date.accessioned2017-02-09T10:22:09Z-
dc.date.available2017-02-09T10:22:09Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationФурман, А. В. Категорійний профіль наукової школи [Текст] / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. - 2014. - № 2. - С. 23-39.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/12391-
dc.description.abstractУ контексті розвитку авторського методологічного проекту наукової школи четвертого покоління охарактеризовані, з одного боку, уявлення про категорійний лад сучасної соціогуманітарної науки, логіку та особливості розвитку макрокатегоріогенезу у лоні її знаннєвих організованостей (гіпотези, концепції, теорії, методологеми, метатеоретичні системи), з іншого - раціоналізоване знання про категорійний профіль наукових шкіл у психології, залежності та особливості мікрокатегоріогенезу як предметно-логічного осереддя, центральної змістової ланки та квінтесенції будь-якої повноцінної дослідницької програми. Воднораз уперше подано низку мислесхем, які пояснюють рівні руху- розвитку наукової думки, основні складові науки та компоненти її категорійного ладу, логіко-параметричну структуру поняття як форму мислення і знаннєву одиницю, логіко-змістові фокуси категорії, структурно-функціональний мікрогенез слова як творчий процес (словотворення), ступені розвитку понять в онтогенезі та взаємозалежність еволюції категорійних понять із пояснювальними принципами та основними відрефлексованими проблемами і методами пізнання окремої науки. Крім того, наведена формула категорії, конструктивній реінтерпретації піддані концепція розвитку науки М.Г. Ярошевського, психолінгвістичне вчення О.О. Потебні, психологічна концепція розвитку понять в онтогенезі Л.С. Виготського та методологічна концепція категорійного ладу психологічної науки О.М. Ткаченка. Загалом відстежені ступені розвитку і взаємодоповнення генетичних форм категорійної моделі світу в широкому діапазоні методологічної рефлексії: від слова та імені до терміна і поняття й далі до категорій науки і категорій культури (світоглядних універсалій). In the context of development of authorial methodological project of scientific school of the fourth generation there have been characterized, from one hand, ideas of categorial system of modern socio-humanitarian science, logic and peculiar features of the development of macro-categorio-genesis in the bosom of its knowledge organizations (hypothesis, concepts, theories, methodologemes, metatheoretical systems), from the other hand – rationalized cognition of categorial profile of scientific schools in psychology, dependences and peculiarities of micro-categorio-genesis as a subject-logical core of central contextual link and quintessence of any complete research program. For the first time there has been offered a number of thought-schemes, which explain on the level of move-progress of scientific thought, the key elements of science and components of its categorial system, logic-parametrical structure of notion as a form of thinking and cognition unit, logical-contextual focuses of categories, structural-functional microenesis of a word as a creative process (word creation), levels of development of the notions in the onto-genesis and interdependence of evolution of categorial notions with explanatory principles and main reflexed problems and methods of cognition of a separate science. Besides, the formula of a category has been offered, the conception of the development of science of M.G. Yaroshevsky, psycho-linguistic doctrine of O.A. Potebnia, psychological concept of the development of notions in ontogenesis of L.S. Vygotsky and methodological concept of categorial system of psychological science of A.N. Tkachenko have been constructively reinterpreted. In general, the levels of development and complementarity of genetic forms of categorial model of the world in a wide range of methodological reflection: from the word and name to the term and notion and further to the categories of science and categories of culture have been exposed.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectнаукова школаuk_UA
dc.subjectдослідницька програмаuk_UA
dc.subjectкатегорійний лад наукиuk_UA
dc.subjectекспериментuk_UA
dc.subjectфілософське методологуванняuk_UA
dc.subjectкатегоріогенезuk_UA
dc.subjectметодологічне мисленняuk_UA
dc.subjectкатегорійне поняттяuk_UA
dc.subjectструктура категоріїuk_UA
dc.subjectсвітоглядна універсаліяuk_UA
dc.subjectкатегорійна модель світуuk_UA
dc.subjectмікрокатегоріогенезuk_UA
dc.subjectмакрокатегоріогенезuk_UA
dc.subjectфокуси категоріїuk_UA
dc.subjectсловоuk_UA
dc.subjectмовленняuk_UA
dc.subjectмисленняuk_UA
dc.subjectвнутрішнє мовленняuk_UA
dc.subjectпсевдопоняттяuk_UA
dc.subjectузагальненняuk_UA
dc.subjectпотенційне поняттяuk_UA
dc.subjectзакон еквівалентності понятьuk_UA
dc.subjectсловесне значенняuk_UA
dc.subjectкатегоризаціяuk_UA
dc.subjectвітакультурна методологіяuk_UA
dc.subjectО. О. Потебняuk_UA
dc.subjectЛ. С. Виготськийuk_UA
dc.subjectМ. Г. Ярошевськийuk_UA
dc.subjectО. М. Ткаченкоuk_UA
dc.subjectВ. А. Роменецьuk_UA
dc.subjectГ. П. Щедровицькийuk_UA
dc.subjectК. М. Мамардашвіліuk_UA
dc.subjectВ. С. Стьопінuk_UA
dc.subjectscientific schoouk_UA
dc.subjectresearch programuk_UA
dc.subjectcategorial system of scienceuk_UA
dc.subjectexperimentuk_UA
dc.subjectphilosophical methodologizationuk_UA
dc.subjectcategoriogenesisuk_UA
dc.subjectmethodological thinkinguk_UA
dc.subjectcategorial notionuk_UA
dc.subjectstructure of categoryuk_UA
dc.subjectworldview universaluk_UA
dc.subjectcategorial model of the worlduk_UA
dc.subjectmacro-categorio-genesiuk_UA
dc.subjectmicro-categorio-genesiuk_UA
dc.subjectfocuses of categoryuk_UA
dc.subjectspeakinguk_UA
dc.subjectthinkinguk_UA
dc.subjectinnerspeakinguk_UA
dc.subjectpseudo-notionuk_UA
dc.subjectgeneralizationuk_UA
dc.subjectpotential notionuk_UA
dc.subjectthe law of equivalency of notionuk_UA
dc.subjectverbal meaninguk_UA
dc.subjectcategorizationuk_UA
dc.subjectvita-cultural methodologyuk_UA
dc.subjectM.G. Yaroshevskyuk_UA
dc.subjectO. A. Potebniauk_UA
dc.subjectL. S. Vygotskyuk_UA
dc.subjectA. N. Tkachenkouk_UA
dc.subjectV. A. Romenetsuk_UA
dc.subjectG. P. Shchedrovitskyuk_UA
dc.subjectK. M. Mamardashviliuk_UA
dc.subjectV. S. Stiopinuk_UA
dc.titleКатегорійний профіль наукової школиuk_UA
dc.title.alternativeCategorial Profile of Scientific Schooluk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2014. - № 2 (56)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Фурман А..pdf667.97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.