Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/7403
Назва: Світ методології
Автори: Фурман, Анатолій Васильович
Ключові слова: методологія, свідомість, вчення, діяльність, раціональні знання, мислення, методологування, пізнання, критика, творення, рефлексія, світ, методологічне мислення, ковітальність, окультурення, миследіяльність, спосіб життя, метод, циклічно-вчинковий підхід, метод розмірковування, експеримент, наукове пізнання, методологічний монізм, логос, категорія, методологічне знання, системомиследіяльнісна методологія, методологізація, культура, філософська методологія, сфера вітакультури, мислесхема, методологія-як-учення, методологування-як-практика, функції методології, вітакультурна методологія
Дата публікації: 2015
Видавництво: Психологія і суспільство, 2015, №2, С. 47-60, ТНЕУ
Короткий огляд (реферат): Методологія обґрунтовується як окремий – самобутній та унікальний – світ, котрий охоплює у взаємодоповненні і цілісності чотири сторони або буттєві виміри: а) вчення про логічну організацію і структурно-змістову динаміку, принципи і нормативи, методи і засоби діяльності; б) систему раціональних знань про форми, методи, способи рефлексивного мислення і вчинкового діяння у єдності із сукупністю норм та інструментів різнорівневого методологування; в) сферу миследіяльнісно центрованих пізнання, критики, творення і рефлексії, що інтегрують усі типи і стилі мислення у формі такого новоутворення, як методологічне мислення, крізь оптику якого задається увесь світ; г) персоніфікований спосіб життя, тип проблемно-рефлексивного екзистенціювання, за якого самопродукуються методологічні мислення і відношення, що циркулюють ситуаційно щораз заново від проблематизації до проектування і назад як складне практичне мистецтво мислезреалізування. Детально висвітлені етимологічні корені та генетичні зв’язки слова “методологія” як зі спорідненими словами (“методологема”, “методологування”, “методологічна робота”, “методика”), так і з світоглядно рівновагомими з позицій культури (“життя”, “філософія”, “мистецтво”, “наука” тощо). Розкриті циклічно-вчинкова логіка поетапного формоузмістовлення методу, складники раціоналізованих та оформлених інваріантів змісту методології, рівні її організації як сфери аналізу та здійснення мислення, діяльності, миследіяльності і професійного методологування, а також її основні функції і світопобудова як унікального сегмента культури у взаємоузгодженні чотирьох категорійних координат “життя – культура”, “філософія – соціальний досвід”, “наука – мистецтво”, “теорія – практика”.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/7403
ISSN: 1810-2131
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2_2015.pdf427.52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.