Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/5572
Назва: Освіта як коригувальний фактор міжетнічних взаємин у західноукраїнському реґіоні в імперську добу
Інші назви: Education as a corrective factor of inter-ethnic relations in the West-Ukrainian region in Imperial period
Автори: Монолатій, І.
Monolatij, I.
Ключові слова: міжетнічні відносини
освіта
етнополітика
Австро-Угорщина
ethnic relations
education
ethnic policy
Austria-Hungary
Дата публікації: 2014
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Монолатій, І. Освіта як коригувальний фактор міжетнічних взаємин у західноукраїнському реґіоні в імперську добу [Текст] / І. Монолатій // Українська наука : минуле, сучасне, майбутнє : щорічник : у 2-х ч. / за ред. М. В. Лазаровича ; редкол. : С. В. Адамович, В. Я. Брич, О. Є. Гомотюк [та ін.]. - Тернопіль : ТНЕУ, 2014. - Вип. 19 ; Ч. 1. - С. 303-312.
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано стратегію правлячих кіл Австро-Угорщини щодо середньої та вищої освіти в Галичині та на Буковині кінця ХІХ- початку ХХ ст. Обґрунтовано тезу, що тут, як засіб етнічної асиміляції «чужих», владою використано й освіту. Про це свідчать факти дискримінації етнічностей у розподілі ресурсів, обмеженні можливостей етнічних меншин здобувати середню й вищу освіту. Останнє не тільки ускладнювало досягнення ними вищої кваліфікації й високого соціального статусу, а й позбавляло можливостей реалізації цінностей добробуту. Автором прослідковано факти обмежень місцевими органами влади в царині середньої і вищої освіти. Розглянуто співвідношення національності та розмовної мови студентів класичних і технічних вишів Цислейтанії, а також Львівського і Чернівецького університетів та Львівської політехніки. Констатовано незаперечний факт поступового скорочення кількості студентів-українців з одночасним нехтуванням ними суто міських, практичних фахів. Прикладами латентних ціннісних суперечностей визначено студентські бійки та заворушення - вони засвідчили, що група, яка володіє низкою статус- них властивостей, по-різному ранжованих у різних статусних ієрархіях, почувається незадоволеною і схильною до протестів. The article analyzes the strategy of governmet of the Austro-Hungaria in secondary and higher education in Galicia and Bukovina late XIX – early XX centuries. Substantiated the thesis that there is, as a tool of ethnic assimilation of «foreign», the government used, and education. This is evidenced by the fact of discrimination in the allocation of resources, ethnicity, disability ethnic minorities to secondary and higher education. The latter is not only difficult to achieve their highest qualification and high social status, but also loses the opportunity to implement the values of welfare. The author analyzes the facts of restrictions by local authorities in the field of secondary and higher education. The correlation nationalities and speaking students of classical and technical colleges of Cisleithania and Lviv and Chernivtsi Universities and the Lviv Polytechnic. Stated that it is a fact of gradual reduction in the number of students-Ukrainian, while ignoring them purely urban, practical disciplines. Examples of latent value conflicts identified and student fights and riots – an example of the group, which owns a number of properties of status, are ranked differently in different status hierarchies, feels frustrated and prone to unrest.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/5572
Розташовується у зібраннях:Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє Випуск 19 2014 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Монолатій І..pdf326.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.