Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/33241
Назва: The Art and Science of GPU and Multi-Core Programming
Автори: Hiromoto, Robert E.
Ключові слова: Performance
Speedup
Parallelism
Temporal Spatial Locality
Дата публікації: 2012
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Hiromoto, R. E. The Art and Science of GPU and Multi-Core Programming [Text] / Robert E. Hiromoto // Computing = Комп’ютинг. - 2012. - Vol. 11, is. 1. - P. 64-72.
Короткий огляд (реферат): This paper examines the computational programming issues that arise from the introduction of GPUs and multi-core computer systems. The discussions and analyses examine the implication of two principles (spatial and temporal locality) that provide useful metrics to guide programmers in designing and implementing efficient sequential and parallel application programs. Spatial and temporal locality represents a science of information flow and is relevant in the development of highly efficient computational programs. The art of high performance programming is to take combinations of these principles and unravel the bottlenecks and latencies associate with the architecture for each manufacturer computer system, and develop appropriate coding and/or task scheduling schemes to mitigate or eliminate these latencies.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/33241
Розташовується у зібраннях:Комп'ютинг 2012 рік. Том 11. Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Hiromoto.pdf209.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.