Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/20590
Назва: Benchmarking – the instrument of competitive advantages development
Автори: Karas, Olena
Ключові слова: Benchmarking
comparative analysis
competition
competitive advantages
instrument
target market
Дата публікації: 2016
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Karas, O. Benchmarking – the instrument of competitive advantages development [Text] / Olena Karas // Journal of european economy. - 2016. - Vol. 15, № 4. - P. 457-464.
Короткий огляд (реферат): The theoretical foundations of benchmarking and its application and vectors of development in the economy are substantiated. The concept and types of benchmarking, methods of research, analysis of environment, development and implementation of benchmarking in a company are studied. The author characterizes the circle of questions that can be settled by using benchmarking techniques. Benchmarking is just developing in Ukraine. It is an important factor of economic development. The usefulness of benchmarking consists in the fact that production processes, trading operations and marketing functions are best managed if the company analyses and implements best practices, methods and technologies of the leading enterprises or industries. The author offers to use benchmarking as an effective instrument of the world economy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/20590
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 15 (№4) Грудень 2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Karas О..pdf121.71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.