Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/16720
Назва: Основні аспекти формування культури писемного мовлення у Східній Україні початку ХХ ст.
Автори: Царик, Ольга Михайлівна
Ключові слова: мовна освіта
писемне мовлення
культура писемного мовлення
методи навчання
Дата публікації: 2017
Видавництво: Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 150. – Серія: Педагогічні науки. – Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
Короткий огляд (реферат): У статті описано історичний досвід навчання учнів у школах Східної України початку ХХ ст. Методологічною основою дослідження стали праці вчених-методистів, теоретичний аналіз методичної літератури, програм і підручників. У статті зроблено висновки про те, що на території Східної України на початку ХХ ст. мовна освіта перебувала на етапі становлення. The article analyzes the main aspects of the writing culture formation in Eastern Ukraine in the early twentieth century. It is noted that the education system of Ukraine needs studying experience of training and education of young people in different periods of social development, in particular, the linguistic situation in Eastern Ukraine encourages the study of language education in historical retrospect. To clarify a number of issues of modern school studied history of school education development and major historical patterns of creating a writing culture of students in Eastern Ukraine in the early twentieth century. The purpose of the article is to analyse the main aspects of creating a writing culture, study skills development experience of school students writing skills development in Eastern Ukraine in the early twentieth century. The methodological basis of the research was the work of scientists, trainers, it was applied the theoretical analysis of psychological and educational, instructional materials, programs and textbooks. The basic methods of reading teaching were divided into three groups: 1) synthetic ways in which learning comes from the parts to the whole, from simple to complex; 2) analytical methods, the application of which, on the contrary, learning comes from whole to parts, from complex to simple; 3) analytical and synthetic ways in which analysis and synthesis are closely connected and alternated with each other. Based on the theoretical understanding and synthesis of teaching experience, comprehensive analysis of functionality for voice and speech material according to the goals and objectives of the development of writing it was concluded that in Eastern Ukraine in the early twentieth century language education was in its infancy. The challenge was to shaping people's language skills: reading, transfer, proper speaking and writing. Methods of writing teaching are much different from the methods of reading teaching. Keywords: language education, writing, writing culture, student, school, learning methods.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/16720
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
13._Tsaryk_stattya_kirovograd.PDF400.87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.