Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/15527
Назва: Психологічне проектування модульно-розвивальних занять у загальноосвітній школі
Інші назви: Рsychological design of the modular-exercising lessons in the general school
Автори: Бригадир, Марія Богданівна
Bryhadyr, M. B.
Ключові слова: психологічне проектування
організаційні форми навчання
модульно-розвивальна система навчання
організаційний клімат
соціально-психологічний клімат
міні-модуль
організаційний модуль
Дата публікації: 2002
Бібліографічний опис: 3. Бригадир, М. Б. Психологічне проектування модульно-розвивальних занять у загальноосвітній школі [Текст] : дис. канд... психол. наук: 19.00.07 / Бригадир Марія Богданівна ; Тернопільська академія народного господарства. - Т., 2002. – 198 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЯ Бригадир М.Б. Психологічне проектування модульно-розвивальних занять у загальноосвітній школі. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Одеський національний університет ім.. І.І. Мечникова, Одеса, 2002. Дисертація присвячена висвітленню ідей, принципів та умов конструювання організованого соціуму за психологічними параметрами. Проаналізовані способи наукового конструювання інноваційних моделей освітньої взаємодії модернізуючого та трансформаційного типу й обґрунтовані технологічні інваріанти їх організації (допроектні, дидактичні, освітні). Описані предмет і властивості процесу створення проектів організаційних форм навчання на метатеоретичному рівні аналізу функціонування освітніх систем як соціальних інституцій, що покликані здобувати, поширювати і збагачувати національний та загальнолюдський культурний досвід. У такий спосіб забезпечується ефективне функціонування школи із задіянням її сутнісних потенцій і властивостей саморозвитку. Охарактеризовані макро- і мікрорівні проектування процедури проведення інноваційних реформ: перший моделює видозміни організаційного клімату школи та індикується за параметрами полімотивації, інформаційного, ділового і психологічного обмінів та організаційного простору; другий – визначає особливості перебігу освітнього процесу у міжосбистісному контексті і визначає соціально-психологічний клімат функціональних груп де якісними показниками є наявність паритетності, повноцінної комунікації та соціального контролю. Подані результати експертно-діагностичного обстеження семи загальноосвітніх шкіл на предмет наявності та якості творення психологічних проектів оргформ навчання. Доведена доцільність поетапного запровадження інноваційної модульно-розвивальної системи навчання (науковий проект А.В.Фурмана), що вимагає з кожним наступним етапом зреалізування фундаментального експерименту ускладнення розвивальних умов організації життєдіяльності школи. Ключові слова: психологічне проектування, організаційні форми навчання, модульно-розвивальна система навчання, організаційний клімат, соціально-психологічний клімат, міні-модуль, організаційний модуль. Summary Bryhadyr M.B. Рsychological design of the modular-exercising lessons in the general school. – Manuscript. Dissertation is presented for scientific degree of Psychological Sciences Candidate, specialty 19.00.07 – pedagogical and age psychology. – The Southern Scientific Center of PSA of Ukraine, Odessa, 2002. The thesis is dedicated to the analysis of the ideas, principles and circumstances of the organized society design basing on psychological parameters. Methods of the scientifically design of the innovative models of educational interaction of the streamlining and transforming types were analyzed and technological invariants of their organization (pre-design, didactic, educational) were reasoned. The object and attributes of the organized educational forms projects creation are described at the metatheoretical level of analysis of educational systems functioning as social institutions that are called to achieve, expand and enlarge national and panhuman cultural experience. Effective school functioning with usage of it essential potencies and capabilities of self-development is ensured in such a way. Macro and micro levels of the innovative reforms providing procedure design are characterized. The first models the changes of the organizational climate of the school and is indicated by the parameters of polymotivation, informational, busyness and psychological exchanges and organizational space. The second defines the peculiarities of the educational process run in the Intel-individual context and defines the social-psychological climate of the functional groups where the quality indexes are parity, fully functional communication and social control existence. The results of the expert-diagnostically examinations of seven general schools for the existence and quality of the psychological organizational forms of education projects creation are given. The practicability of the staged introduction of the innovative modular-exercising educational system (scientifically project by A.V. Furman) was proved. It claims the sophistication of the school life organization exercising conditions with each next stage of the fundamental experiment implementation. Key words: psychological design, organizational forms of the education, modular-exercising educational system, organizational climate, social-psychological climate, mini-module, organizational module.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/15527
Розташовується у зібраннях:Дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бригадир_дисертація.pdf2.32 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.